Ο Φάμπιο Κουαρταραρό δείχνει απροσπέλαστος την φετινή σεζόν παίρνοντας την 5η διαδοχική του pole στη Βαρκελώνη.

Ο Φάμπιο Κουρταραρό απέδειξε και στο Circuit de Catalunya ότι είναι αχτύπητος στις κατατακτήριες δοκιμές καθώς κατάφερα να κατακτήσει την pole position στο GP Καταλονίας και για 5η φορά στη σειρά φέτος θα εκκινήσει από την πρώτη θέση. Δίπλα του στην πρώτη σειρά θα έχει δύο μοτοσικλέτες της Ducati. Ο Τζακ Μίλερ παρά την πτώση του σημείωσε τον 2ο καλύτερο χρόνο ενώ 3ος ήταν ο πάντα σταθερός και γρήγορος Ζοάν Ζαρκό.

Το Q2 ξεκίνησε υπό πολύ καλές συνθήκες και οι αναβάτες βγήκαν στην πίστα για να κυνηγήσουν τους καλύτερους χρόνους. Η περίοδος δεν ξεκίνησες καλά για όλους, καθώς ο Βαλεντίνο Ρόσι λίγα λεπτά μετά την έναρξη είχε πτώση. Η ολοκλήρωση των πρώτων γρήγορων των αναβατών βρήκε τον Κουαρταραρό να έχει σημειώσει την καλύτερη επίδοση και να βρίσκεται στην κορυφή του πίνακα των χρόνων, μπροστά από άλλες δύο Yamaha, αυτές των Μορμπιντέλι και Βινιάλες.

Τους καλύτερους χρόνους όμως τους περιμέναμε με τη δεύτερη προσπάθεια των αναβατών, που θα είχαν φρέσκα ελαστικά στις μοτοσικλέτες τους και θα ήταν έτοιμοι να τα δώσουν όλα για να πετύχουν την καλύτερη δυνατή θέση στην εκκίνηση. Η κυριαρχία του Φάμπιο Κουαρταραρό δεν αμφισβητήθηκε ούτε σε αυτήν τη διαδικασία και ο τρομερός Γάλλος πήρε την pole position, χωρίς καν να χρειαστεί να βελτιώσει το χρόνο του. Ο Τζακ Μίλερ κατάφερε να φτάσει πολύ κοντά του, αλλά τελικά έμεινε στη 2η θέση και δεν είχε την ευκαιρία να βελτιώσει καθώς είχε πτώση. Στα τελευταία δευτερόλεπτα ο Ζοάν Ζαρκό με την Pramac Ducati ανέβηκε στην 3η θέση και θα εκκινήσει από την πρώτη σειρά της εκκίνησης.

Από τη δεύτερη σειρά θα εκκινήσουν ο Μιγκέλ Ολιβέιρα της ΚΤΜ, ο οποίος θα έχει δίπλα του τις φύο Yamaha του Φράνκι Μορμπιντέλι και Μάβερικ Βινιάλες. Οι Αλέιξ Εσπαργκαρό, Μπραντ Μπίντερ και Πέκο Μπανάια συμπληρώνουν την 3η σειρά και ακολούθησαν οι Ζοαν Μιρ με τη μοναδική Suzuki που τρέχει στον αγώνα, ο Βαλεντίνο Ρόσι και ο Πολ Εσπαργκαρό που σημείωσε πτώση.

Λίγο νωρίτερα είχε διεξαχθεί το Q1, με τη συμμετοχή «ηχηρών», ονομάτων, όπως αυτά του Μαρκ Μαρκέζ και Τζακ Μίλλερ. Από το ξεκίνημα ο Μάρκεζ ακολούθησε την τακτική που είχε ακολουθήσει και στον προηγούμενο αγώνα και κόλλησε πίσω από τον Μίλερ για να επωφεληθεί από την ταχύτητα του Αυστραλού, όπως είχε κάνει με τον Βινιάλες. Το «κόλπο» και αυτήν τη φορά δούλεψε αλλά μόνο εν μέρει, καθώς ενώ ο Μίλερ πέτυχε τον καλύτερο χρόνο και τράβηξε μαζί του τον Μάρκεζ, τη 2η θέση τελικά πήρε ο Πολ Εσπαργκαρό με την άλλη Repsol Honda καθώς ήταν κατά μόλις 11 χιλιοστά ταχύτερος από τον ομόσταβλό του. Συνεπώς, Μίλερ και Πολ Εσπαργκαρό πέρασαν στο Q2.