Αν κάποιος μου έλεγε τον Ιανουάριο του 2021 πως θα φτάναμε στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στην Formula 1 για να βγάλουμε πρωταθλητή θα τον έλεγα τρελό…

Η φετινή χρονιά ήταν αυτό το αναπάντεχο ψάχναμε, ήταν αυτό που βρέθηκε πέραν από τα όρια της λογικής, ήταν σαν σενάριο ταινίας. Δύο πιλότοι, δύο διαφορετικά μονοθέσια, ισόβαθμοι και… ΜΠΟΥΜ. Μέσα σε ένα γύρο, τον τελευταίο, παίχτηκε ένα πρωτάθλημα από το μηδέν.

Δεν βρίσκομαι εδώ για να κρίνω την απόφαση της FIA. Θεωρώ πως έχουν να «πουλήσουν» ένα προϊόν με μεγάλη πέραση και έπρεπε να τους βάλουν, έστω και για ένα γύρο, να τρέξουν, να μονομαχήσουν, να μας ανεβάσουν τους παλμούς και να μας κρατήσουν ζεστούς για την επόμενη, γεμάτη ενδιαφέρον, σεζόν. Νομίζω πως τα κατάφεραν.

Λιούις Χάμιλτον και Μαξ Φερστάπεν έδωσαν μια τεράστια μάχη όλη την χρονιά, όχι μόνο στον τελευταίο αγώνα. Αμφότεροι οι πιλότοι είχαν καλά διαστήματα, έκαναν τα δικά τους σερί και μονοπώλησαν τον ενδιαφέρον. Ο Μαξ Φερστάπεν πήρε 10 έναντι 5 pole position από τον Λιούις Χάμιλτον, κέρδισε 10 αγώνες, ενώ ο Βρετανός Sir πήρε 7 καρό σημαίες. Οι αριθμοί δεν λένε πάντα την αλήθεια, αλλά κανείς δεν μπορεί να πήρε πως πήρε το πρωτάθλημα άδικα ο Ολλανδός.

Μετά από το… μακρινό 2016 ζήσαμε κάτι ξεχωριστό, δεν είδαμε τον κορυφαίο πιλότο της εποχής του να κάνει… πλάκα, είχαμε μάχες σώμα με σώμα κι επιτέλους είδαμε νέο παγκόσμιο πρωταθλητή. Ναι, αυτό είναι η πραγματική Formula 1, αυτό είναι αδρεναλίνη, αυτό είναι πάθος, αυτό είναι κάτι πέραν της ανθρώπινης λογικής…

Η τελική βαθμολογία των πιλότων:

Κατάταξη               Βαθμοί

  1. Max VERSTAPPEN     395,5  Red Bull – Ολλανδία
  2. Lewis HAMILTON     387,5  Mercedes – Μ. Βρετανία
  3. Valtteri BOTTAS    227    Mercedes – Φινλανδία
  4. Sergio PEREZ       190    Red Bull – Μεξικό
  5. Charles LECLERC    159    Ferrari – Μονακό
  6. Carlos SAINZ       164,5  Ferrari – Ισπανία
  7. Lando NORRIS       160    McLaren – Μ. Βρετανία
  8. Daniel RICCIARDO   115    McLaren – Αυστραλία
  9. Pierre GASLY       110    Alpha Tauri – Γαλλία
  10. Fernando ALONSO     81    Alpine – Ισπανία
  11. Esteban OCON        75    Alpine – Γαλλία
  12. Sebastian VETTEL    43    Aston Martin – Γερμανία
  13. Lance STROLL        34    Aston Martin – Καναδάς
  14. Yuki TSUNODA        33    Alpha Tauri – Ιαπωνία
  15. George RUSSELL      16    Williams – Μ. Βρετανία
  16. Kimi RAΪKKONEN      10    Alfa Romeo – Φινλανδία
  17. Nicholas LATIFI      7    Williams – Καναδάς
  18. Antonio GIOVINAZZI   3    Alfa Romeo – Ιταλία
  19. Mich SHUMACHER       0    Haas – Γερμανία
  20. Robert KUBICA        0    Alfa Romeo – Πολωνία
  21. Nikita MAZEPIN       0    Haas – Ρωσία

Η τελική βαθμολογία των ομάδων:

Κατάταξη                     Βαθμοί

  1. Mercedes                 613,5
  2. Red Bull (Honda)         585,5
  3. Ferrari                  323,5
  4. McLaren (Mercedes)       275
  5. Alpine (Renault)         155
  6. Alpha Tauri (Honda)      142
  7. Aston Martin (Mercedes)   77
  8. Williams (Mercedes)       23
  9. Alfa Romeo (Ferrari)      13
  10. Haas (Ferrari)             0

Πέραν από τις μάχες των “δύο”, αυτό που κρατάμε είναι: Η βελτίωση της ιστορικής Ferrari, τα θετικά… ξεσπάσματα της McLaren, ο εξαιρετικός Πιερ Γκασλί με την Alpha Tauri, η πρώτη σεζόν του Μικ Σουμάχερ με την HAAS, η ανώμαλη προσγείωση της Aston Martin, η… μαγική χρονιά του Τζορτζ Ράσελ με την Williams και το «αντίο» του τεράστιου Κίμι Ράικονεν!

Από το 2022 κι έπειτα όλα αλλάζουν… Οι διαφορές των ομάδων θα μειωθούν αρκετά, τα μονοθέσια θα αλλάξουν μορφή και δεν είναι απίθανο να ζήσουμε του χρόνου μεγάλες εκπλήξεις-συγκινήσεις. Οι τεράστιες αλλαγές στην F1 ήταν προγραμματισμένες να γίνουν φέτος, αλλά ο κορωνοϊός το απαγόρεψε. Έτσι, αυτό που περιμέναμε φέτος, θα το ζήσουμε την επόμενη αγωνιστική σεζόν.

Το grid του 2022:

Με ανυπομονησία αναμένουμε να δούμε τον Ράσελ δίπλα στον Χάμιλτον, τον Μπότας και τον Ζου στην Alfa Romeo και την επιστροφή του Albon για την Williams.

Τολμώ να αναφέρω πως κανένας από τους πιλότους της επόμενης σεζόν δεν φτάσει τις φετινές 10 νίκες του Φερστάπεν… Θέλω κι ελπίζω πως θα δω στο βάθρο πολλές και διαφορετικές… εκδοχές!

Η μορφή του νέου μονοθεσίου:

Υ.Γ: Αυτό που ζήσαμε φέτος, θα το θυμόμαστε για πάντα…

Υ.Γ. 1: Αυτό που θα ζήσουμε την επόμενη χρονιά, ελπίζω πως θα είναι πιο συγκλονιστικό…