Ο Μαξ Φερστάπεν εξέφρασε τις αντιρρήσεις του για τις αλλαγές των κανονισμών που έκανε η FIA, τονίζοντας πως είναι δουλεία των ομάδων και των μηχανικών αν δεν μπορούν να φτιάξουν το μονοθέσιο σωστά.

Η FIA αποφάσισε να προαναγγείλει την αλλαγή των τεχνικών κανονισμών της Formula 1 σχετικά με την κάθετη κινητικότητα των δαπέδων των μονοθεσίων, μετά την πληθώρα παραπόνων που εξέφρασε κατά κύριο λόγο η Mercedes -αλλά και πολλοί ακόμη οδηγοί- τους τελευταίους μήνες, και ειδικά μετά το GP του Μπακού.

Επιγραμματικά, το πρόβλημα αναπηδήσεων των φετινών μονοθεσίων προέκυψε από τον ριζικό ανασχεδιασμό τους σε σχέση με πέρσι, που μετέφερε την κύρια παραγωγή της άντωσης από το αμάξωμα / πτέρυγες, στο δάπεδο και το διαχύτη (groud effect). Η αεροδυναμική λειτουργία, βάσει αυτού, πιέζει το μονοθέσιο όλο και περισσότερο προς την άσφαλτο, ώσπου διακόπτεται η ροή του αέρα που περνά κάτω από το δάπεδο, το μονοθέσιο αναπηδά κ.ο.κ.

Η καταπόνηση των οδηγών από το φαινόμενο των αναπηδήσεων (porpoising) είναι ιδιαίτερα έντονη, και πολλοί οδηγοί την έχουν εκφράσει δημοσίως με ανησυχία. Και έπειτα από τα νέα ηχηρά παράπονα οδηγών όπως ο Λιούις Χάμιλτον και ο Πιέρ Γκασλί στο Μπακού, η FIA αποφάσισε να παρέμβει με την αιτιολογία της προστασίας της υγείας των οδηγών.

Ο διευθυντής της RBR, Κρίστιαν Χόρνερμ εμμέσως πλην σαφώς μετά το GP του Αζερμπαϊτζάν κατηγόρησε τον Χάμιλτον και τη Mercedes για θεατρινισμούς και υπερβολές επί του προβλήματος, προκειμένου να πετύχουν μια αλλαγή των κανονισμών που θα τους βοηθήσουν να λύσουν το πρόβλημα και να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί.

Αλλά παρότι οι επικείμενες τεχνικές οδηγίες της FIA δεν αναμένεται να βοηθήσουν στην απόδοση της Mercedes W13, το αντίθετο μάλλον, ο Μαξ Φερστάπεν εξέφρασε την αντίθεσή του σχετικά με τη χθεσινή παρέμβαση της FIA για το θέμα του porpoising – λέγοντας πως πολλές ομάδες, όπως η Red Bull Racing και σε αντίθεση με τη Mercedes, κατάφεραν να λύσουν το πρόβλημα με επιτυχία.

“Πιστεύω ότι είναι απογοητευτικό να έχουμε άλλη μια αλλαγή κανονισμών στο μέσον της χρονιάς», είπε ο πρωταθλητής. «Δεν έχει να κάνει με το αν επηρεάζει εμάς λιγότερο ή περισσότερο από άλλες ομάδες. Αλλά δεν θα πρέπει, αν μια ομάδα κάνει διαρκή παράπονα για ένα θέμα, να αλλάζουν ξαφνικά οι κανονισμοί που το διέπουν.

Πιστεύω ότι υπάρχουν πολλές ομάδες που έκαναν ουσιαστική και εκπληκτική δουλειά για να μην έχουν τέτοιου είδους θέματα, οπότε είναι εφικτό να βρεις τον τρόπο να το επιλύσεις. Αν ανυψώσεις το αυτοκίνητό σου [από το έδαφος] δεν θα έχεις τέτοια προβλήματα, αλλά βέβαια θα χάσεις λίγη από την ταχύτητά του.

Αν δεν μπορείς να σχεδιάσεις το αυτοκίνητο σωστά για να το αντιμετωπίσεις, αυτό είναι δικό σου λάθος, και όχι των κανονισμών. Οπότε, για μένα, είναι λίγο ντροπή. Και ξεκάθαρα οι ομάδες έχουν δείξει ότι μπορείς να βγεις στην πίστα φυσιολογικά, ή τουλάχιστον με λίγο ηπιότερα προβλήματα σε σχέση με άλλες ομάδες”, κατέληξε ο Ολλανδός.

Πάντως, προς υπεράσπιση του Χάμιλτον και της Mercedes έσπευσε και ο Ντάνιελ Ρικιάρντο, παρότι η McLaren MCL36 δεν παρουσιάσει τόσο έντονα φαινόμενα αναπηδήσεων. Ο Αυστραλός, μάλιστα, είπε πως θεωρεί ότι ο Λιούις δεν υπερέβαλε τη στιγμή που δυσκολευόταν καταφανώς να βγει από το κόκπιτ της Mercedes μετά τον αγώνα του Μπακού.

“Ειπώθηκαν πολλά για τον Λιούις μετά τον αγώνα”, είπε ο Ρικιάρντο. “Είδα τα πλάνα από το κόκπιτ, είδα πώς βγήκε από το αυτοκίνητο και δεν υπερέβαλε. Ήταν αληθινά άβολο. Μέσα στο αυτοκίνητο, με τη στάση που καθόμαστε, δεν μπορούμε να κινηθούμε στο κόκπιτ για να αποφύγουμε τα χτυπήματα. Δεν είμαι 100% σίγουρος αν αυτό οφείλεται στους κανονισμούς ή στον τρόπο που οι ομάδες στήνουν τα αυτοκίνητά τους. Αλλά δεν θέλω να υπόκειται κανείς σε αχρείαστο πόνο”.

Ο Αυστραλός μάλιστα είπε ότι και ο πόνος που ένιωθε ο ίδιος στο Μπακού “γινόταν όλο και χειρότερος. Και λυπάμαι όποιον τον βίωσε, διότι ήταν άσχημος. Αισθάνομαι ταρακουνημένος. Και σίγουρα θα βοηθήσω όταν γίνεται συζήτηση για το θέμα. Ήταν σαν ένας μπασκετμπολίστας να χτυπά χαμηλά στο παρκέ τη μπάλα, έτσι έκανε το κράνος μας. Δεν είναι κάτι καλό για την υγεία μας”.