Σύμφωνα με δηλώσεις του ο Μαξ Φερστάπεν περιμένει μεγαλύτερο ανταγωνισμό από την επόμενη σεζόν της F1 και ανησυχεί πως οι ημέρες κυριαρχίας του μπορεί να έχουν τελειώσει.

Οι επόμενες σεζόν της Formula 1 αναμένονται πολύ διαφορετικές για τον Μαξ Φερστάπεν και τη Red Bull Racing. O Ολλανδός κατέκτησε 15 νίκες στο παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2022 και όπως όλα δείχνουν, θα είναι πολύ δύσκολο να επαναλάβει τέτοια στατιστικά μελλοντικά.

Οι τεχνικοί κανονισμοί που υιοθετήθηκαν για το 2022 έχουν ως στόχο να υπάρχει μεγαλύτερος ανταγωνισμός ανάμεσα στις ομάδες. Επιπλέον οι Scuderia Ferrari και Mercedes-AMG θέλουν να μπουν δυναμικά στο παιχνίδι διεκδίκησης του τίτλου και να εκθρονίσουν τη Red Bull Racing.

Ο οδηγός της αυστριακής ομάδας, σε δηλώσεις του στο racingnews365, ανέφερε πως οι επόμενες σεζόν θα είναι δύσκολες για τον ίδιο, λόγω του τεράστιου ανταγωνισμού: «Οι αντίπαλοί μας δεν είναι ανόητοι. Ξεκάθαρα, με τους κανονισμούς που έχουμε σήμερα, που είναι πολύ πιο περιοριστικοί από τα προηγούμενα χρόνια, όλες οι ομάδες θα έρχονται πιο κοντά μεταξύ τους. Όλες οι ομάδες γνωρίζουν τι κατεύθυνση θα ακολουθήσουν με τα μονοθέσιά τους. Οπότε περιμένω τις διαφορές να είναι πολύ πιο μικρές, κάτι το οποίο είναι καλό. Φυσικά και εύχομαι να είμαστε ακόμη μπροστά από όλους, αλλά δεν θα είναι το προβάδισμά μας αντίστοιχο του φετινού».

Από το 2021 καθιερώθηκε στη Formula 1 το budget cap, το οποίο άλλαξε σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι ομάδες. Πλέον το κόστος του παραμικρού εξαρτήματος παίζει μεγάλο ρόλο στον προϋπολογισμό, με τους οδηγούς να είναι επιπλέον προσεκτικοί κατά τη διάρκεια των Grand Prix.

Αυτό τονίζει και ο Φερστάπεν, αποκαλύπτοντας πως έχει απολογηθεί αρκετές φορές για ζημιές στους μηχανικούς του: «Πλέον με το budget cap πρέπει να είμαστε πιο προσεκτικοί από τα προηγούμενα χρόνια. Πριν από αυτό, όταν καταστρέφαμε μια εμπρός αεροτομή, απλά τοποθετούσαμε μία νέα. Οι εργαζόμενοι πίσω στο εργοστάσιο δεν είναι χαρούμενοι και έχω απολογηθεί πολλές φορές για τα σπασμένα. Πλέον, πρέπει να είμαστε πολύ πιο προσεκτικοί στις ελεύθερες δοκιμές για παράδειγμα. Δεν μπορούμε έτσι απλά να βάλουμε ένα νέο δάπεδο».

Η Red Bull Racing θα έχει ένα ακόμη μειονέκτημα στο μεγαλύτερο μέρος του 2023. Η ποινή της FIA για την παραβίαση του budget cap το 2021, προβλέπει μείωση στη χρήση της αεροδυναμικής σήραγγας και του CFD κατά 10%.