Μπαίνοντας προς το φινάλε του καλοκαιριού και εν μέσω της παγκόσμιας πρωτόγνωρης κατάστασης με τον κορωνοϊό, η Formula 1 μας κρατά συντροφιά, ωστόσο η μονοτονία κυριαρχεί και η μαγεία των προηγούμενων ετών και δεκαετιών έχει χαθεί…

Ακόμα κι απ’ τον ήχο που βγάζουν πλέον τα αυτοκίνητα, καταλαβαίνει κανείς πως η δημοτικότητα και η δημοφιλία δεν είναι η ίδια. Ο εκκωφαντικός (πλην όμως εθιστικός) ήχος του V10 κινητήρα των προηγούμενων ετών, δεν συγκρίνεται με τον… “τρακτερικό” που εκπέμπουν τα τελευταία τρία χρόνια τα οχήματα. Αυτό είναι μια μικρή λεπτομέρεια…

Στα… σημαντικά της F1, τι να πρώτο-σχολιάσεις;… Το συναγωνισμό-ανταγωνισμό που δεν υπάρχει; Τον έντονο επηρεασμό της τεχνολογίας που “ευνουχίζει” τους πιλότους και δεν τους αφήνει να δείξουν ποιοι πραγματικά είναι; Το ότι ο Χάμιλτον είναι καλύτερος του Προστ, του Σένα, του Φάτζιο και του Σουμάχερ (απλά γελάμε…);

Όλα αυτά δημιουργούν μια ατμόσφαιρα που δεν καθηλώνει τον κόσμο.

Από την αρχή της φετινής σεζόν, γνωρίζαμε πως τα μαύρα “βέλη” της Mercedes θα έκαναν πάρτι (όπως κάνουν την τελευταία πενταετία), με τον Χάμιλτον να βάζει πλώρη για το 7ο παγκόσμιο και τον Μπότας να τον ακολουθεί, μπας και μπορέσει να του… κλέψει τον τίτλο.

Όπερ και εγένετο! Ο Λιούις έχει αναπτύξει μια σημαντική διαφορά από τον ομόσταβλό του και τον Φερστάπεν και με προσεκτική οδήγηση στα εναπομείναντα Grand Prix θα πάρει έναν ακόμη τίτλο.

Ο Βρετανός πιλότος κάνει ό,τι θέλει και όλα δείχνουν πως θα φτάσει τον Σουμάχερ σε τίτλους. Αυτό δεν είναι είδηση. Είναι η ωμή πραγματικότητα, που έχει κουράσει όλο το φίλαθλο κοινό της F1, με την FIA να σφυρίζει αδιάφορα…

Και πριν σχεδόν μια εικοσαετία, ο Μίκαελ Σουμάχερ έπαιρνε σερί τα πρωταθλήματα, αλλά είχε ανταγωνισμό με τους Χάκινεν, Μοντόγια, Βιλνεβ, Κούλθαρντ, Μπαρικέλο και εν συνεχεία Αλόνσο-Ραϊκόνεν να του βάζουν δύσκολα και να κρατούν το ενδιαφέρον ζωντανό μέχρι και το φινάλε.

Τώρα; H Mercedes είναι η καλύτερη ομάδα, έχει τον καλύτερο πιλότο της εποχής και απλά τα παίρνει όλα.

Αν προσθέσουμε πως λόγω κορωνοϊού δεν θα επιτραπούν την επόμενη αγωνιστική σεζόν μεγάλες αλλαγές στα μονοθέσια, (κάτι τέτοιο αποφασίστηκε από την FIA σε συνδυασμό με τις ομάδες) τότε τι συμπεραίνουμε; Πως ο Λιούις Χάμιλτον θα κάνει πάλι… πλάκα. Ο Βάλτερι Μπότας δεν δείχνει ακόμα ικανός να τον ανταγωνιστεί και η Red Bull του Μαξ Φερστάπεν δεν πλησιάζει τα στάνταρ της Γερμανικής ομάδας.

Η Formula 1 δεν έχει την ίντριγκα του παρελθόντος, δεν έχει μεγάλο ανταγωνισμό και με τα τωρινά δεδομένα, τα χρήματα και η τεχνολογία είναι αυτά που ορίζουν το ποιος θα δει πρώτος, τις περισσότερες φορές την καρό σημαία.

KERS (δύναμη ισχύος), DRS (άνοιγμα πίσω αεροτομής για μεγαλύτερη τελική), ελαστικά είναι μερικά σημεία που παλαιότερα δεν επηρέαζαν (θετικά ή μη) τους οδηγούς. Ο Σένα, ο Σουμάχερ και άλλοι εξαιρετικοί πιλότοι κατά το παρελθόν, κατακτούσαν πρωταθλήματα με την οδήγησή τους κι όχι πρώτα με το μονοθέσιό και ύστερα με το πως “πιλόταραν”…

Ο “Βασιλιάς” των σπορ στα μηχανοκίνητα, διαρκώς κάνει βήματα προς τα πίσω και οι ιθύνοντες πρέπει να επεξεργαστούν πολλά για να το αλλάξουν αυτό…

Στα του… μέλλοντος, κρατήστε 4-5 ονόματα που θα μας απασχολήσουν.

Σαρλς Λεκλέρ: Πιλότος της Ferrari, με “θράσος” και πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά. Του λείπει η εμπειρία και ένα καλό… μονοθέσιο.

Μαξ Φερστάπεν: Αν η Red Bull βρει την κατάλληλη στρατηγική και δύναμη να “κοντράρει” του χρόνου την Mercedes, θα βάλει πολύ δύσκολα στους Γερμανούς.

Κάρλος Σάινθ: Θα πάρει την θέση του “απογοητευτικού” Σεμπάστιαν Φέτελ στην Ferrari την επόμενη σεζόν.

Αλεξάντερ Άλμπον: Ομόσταβλος του Φερστάπεν στην Red Bull. Με κάποιες μικρές βελτιώσεις οδηγικά, θα μας απασχολήσει αρκετά. Φοβερός σε προσπεράσματα.

Τζορτζ Ράσελ: Θεωρείται από τα μεγαλύτερα ανερχόμενα ταλέντα στην Formula 1.

Υ.Γ. Περιμένω με ανυπομονησία να δω αν τελικά ο Σεμπάστιαν Φέτελ θα καταλήξει στην Aston Martin την επόμενη χρονιά και κατά πόσο θα πάει καλύτερα με πιο γρήγορο μονοθέσιο από εκείνο της Ferrari.