Ο Λάντο Νόρις και ο Όσκαρ Πιάστρι με τις δύο McLaren MCL38 είχαν την πιο ηχηρή απάντηση για το ντόρο της μεγάλης αναβάθμισης της Red Bull RB20, καθώς με τους δύο πρώτους χρόνους στο Q3 των δοκιμών κατάταξης της Βουδαπέστης.

Οι δοκιμές κατάταξης του GP Ουγγαρίας -13ου φετινού αγώνα της Formula 1- διακόπηκαν δύο φορές για τα αρκετά ισχυρά, αλλά χωρίς σοβαρές συνέπειες, ατυχήματα των Σέρτζιο Πέρεζ της Red Bull (στο Q1) και του Γιούκι Τσουνόντα της RB (στο Q3). Ο Μεξικανός και ο Ιάπωνας βγήκαν υγιείς από τα μονοθέσιά τους, τα οποία υπέστησαν εκτεταμένες ζημιές, προκαλώντας ολιγόλεπτες διακοπές στις κατατακτήριες της Βουδαπέστης.

Επίσης, παρά τον καύσωνα της χθεσινής ημέρας, σήμερα η θερμοκρασία σημείωσε ραγδαία πτώση και σε όλη τη διάρκεια των δοκιμών ερχόταν και έφευγε η βροχή. Ωστόσο, αυτή δεν ήταν αρκετά δυνατή για να αποδειχθεί καθοριστική, και σε κανένα χρονικό σημείο δεν χρησιμοποιήθηκε από κανέναν οδηγό η ενδιάμεση γόμα βροχής.

Πίσω από τον Νόρις και τον Πιάστρι που κλείδωσαν το πρώτο 1-2 της McLaren στην εκκίνηση μετά το GP Βραζιλίας του 2012 (με τους Τζένσον Μπάτον και Λιούις Χάμιλτον, τότε), στη δεύτερη σειρά του αυριανού αγώνα (21/07, 16:00) θα παραταχθούν οι Μαξ Φερστάπεν και Κάρλος Σάινθ με τις Red Bull και Ferrari αντίστοιχα, και στην τρίτη οι Λιούις Χάμιλτον και Σαρλ Λεκλέρ – εμπρός από τις αναβαθμισμένες Aston Martiin AMR24 των Φερνάντο Αλόνσο και Λανς Στρολ.

To Q3 ξεκίνησε σε στεγνή άσφαλτο, και στην πρώτη προσπάθεια των οδηγών ο Φερστάπεν έκανε έναν εντυπωσιακό γύρο τρία δέκατα εμπρός από τις Ferrari, McLaren και Mercedes των Σάινθ, Πιάστρι και Χάμιλτον αντίστοιχα. Αλλά ο Νόρις πολύ σύντομα ήρθε με έναν ακόμα πιο εκθαμβωτικό γύρο, τριάμισι δέκατα ταχύτερο του Ολλανδού – καθώς ο Πιάστρι δεν μπόρεσε να κάνει το ίδιο λόγω ενός χρονοβόρου τινάγματος του ρύγχους της McLaren στον πρώτο του γύρο στη στροφή 5.

Οι οδηγοί επέστρεψαν στα πιτς, αλλά η πρόβλεψη της επικείμενης βροχής από λεπτό σε λεπτό του έστειλε και πάλι πολύ σύντομα στην πίστα για το δεύτερο γρήγορο γύρο τους. Ο Φερστάπεν δεν βελτίωσε το χρόνο του, κι έμεινε στην 3η θέση καθώς ο Πιάστρι κατάφερε να ανέβει στα 24 χιλιοστά μπροστά από τον Ολλανδό – πλησιάζοντας παράλληλα τον Νόρις στα 22 χιλιοστά.

Ο Νόρις δεν πρόλαβε να ξεκινήσει τον τελευταίο του γρήγορο γύρο, διότι μεσολάβησε το ατύχημα του Τσουνόντα. Όταν η τρίτη περίοδος ξεκίνησε ξανά, μετά από τη διακοπή για αυτό, οι οδηγοί είχαν μόλις 2:15 λεπτά για να προλάβουν να ξεκινήσουν τον τελευταίο τους γρήγορ γύρο.

Κανείς δεν κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο του, κι έτσι ο Νόρις δεν χρειάστηκε καν να ολοκληρώσει τον τελευταίο του γύρο για να εξασφαλίσει και τυπικά την τρίτη πολ ποζίσιον της καριέρας του.

Η δεύτερη περίοδος διεξήχθη σε στεγνή άσφαλτο χωρίς καν να ψιχαλίζει, κι έτσι δεν είχε εκπλήξεις – αντίθετα με την πρώτη περίοδο, που είχε δύο. Οι Πέρεζ και Τζορτζ Ράσελ αποκλείστηκαν – ο πρώτος λόγω του ατυχήματός του, 6:45 λεπτά πριν το τέλος, όταν έχασε τον έλεγχο της RB20 στη στροφή 5 της πίστας, και ο δεύτερος λόγω κακού χρονισμού στο τέλος.

Ο Ράσελ βγήκε στην πίστα αμέσως μετά την επανεκκίνηση μετά το ατύχημα του Πέρεζ, έκανε μια σειρά από γρήγορους με το φόβο μήπως επιστρέψει η βροχή, και στο τέλος του Q1 που πλέον είχε στεγνώσει η άσφαλτος δεν είχε πλέον καύσιμα για έναν τελευταίο γρήγορο γύρο. Μια σειρά από οδηγούς όμως βγήκε στο τέλος, και έριξε τον Άγγλο στην 17η θέση.