O Σαρλ Λεκλέρ της Scuderia Ferrari ήταν ο ταχύτερος οδηγός στην εναρκτήρια περίοδο ελεύθερων δοκιμών του αγώνα της F1 στο Μαϊάμι.

H δράση ξεκίνησε στο Miami International Autodrome με τον Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari να ολοκληρώνει στην κορυφή του FP1 για το Grand Prix Μαϊάμι. Ο Μονεγάσκος έγραψε μία εντυπωσιακή προσπάθεια με τη μαλακή γόμα στο 1:31,098 και έδειξε από νωρίς πως έχει στόχο τη νίκη στον αγώνα.

Πίσω του ολοκλήρωσε ο Τζορτζ Ράσελ με τη Mercedes W13. O Βρετανός ήταν μόλις 71 χιλιοστά του δευτερολέπτου πιο αργός του Μονεγάσκου, με τις αναβαθμίσεις της γερμανικής ομάδας να φαίνεται πως αποδίδουν. Στην 3η θέση βρέθηκε ο Μαξ Φερστάπεν της Red Bull Racing, με την RB18 να έχει προβλήματα με το σύστημα ψύξης.

Εντός 10άδας βρέθηκε ο Άλεξ Άλμπον της Williams, o οποίος έκανε μία εντυπωσιακή επίδοση για να πάρει την 7η θέση. Στο FP1 είδαμε συνολικά μία κόκκινη σημαία, με τον Βάλτερι Μπότας να κάνει λάθος στη στροφή 7 και να ρίχνει τη C42 στις μπαριέρες.

Με την έναρξη της διαδικασίας είδαμε τα πρώτα μονοθέσια να βγαίνουν στην πίστα για να πάρουν οι οδηγοί την πρώτη τους γεύση από τη διαδρομή. Οι θερμοκρασίες ήταν πολύ υψηλές, 33 στον αέρα και 54 στο οδόστρωμα.

Οι ομάδες ήθελαν δεδομένα από την πίστα και τα μονοθέσιά τους άμεσα και 9 στις 10 είχαν βγάλει και τους δύο τους οδηγούς να κάνουν γρήγορους γύρους. Μετά από 10 λεπτά, 18 οδηγοί είχαν συμπληρώσει χρονομετρημένη προσπάθεια, με τον Λεκλέρ να είναι ταχύτερος στο 1:33,440. Ο χρόνος του σε εκείνο το σημείο ήταν 9 μόλις χιλιοστά ταχύτερος του Φερστάπεν, με τον Μονεγάσκο να είναι στη μέση γόμα, ενώ ο Ολλανδός ήταν στη μαλακή. Μόνο οι Σουμάχερ και Μάγκνουσεν δεν είχαν κάνει προσπάθεια μέχρι εκείνο το σημείο.

Οι Σάινθ και Λεκλέρ άρχισαν να εναλλάσσονται στην κορυφή της κατάταξης, όμως μέχρι να συμπληρωθούν 20 λεπτά, ο Ράσελ με τη Mercedes κατάφερε να βρεθεί ανάμεσά τους, όμως είχε τη μαλακή γόμα. Εντυπωσιακό ήταν το γεγονός όλοι οι οδηγοί δυσκολευόντουσαν αρκετά στο σικέιν των στροφών 14-15.

Με κάθε πέρασμα η πρόσφυση της πίστας βελτιωνόταν κι αυτό επέτρεπε στους οδηγούς να βελτιώνουν τα περάσματά τους. Στη Red Bull Racing αντιμετώπισαν προβλήματα με την ψύξη της RB18 του Φερστάπεν, ο οποίος είχε εγκλωβιστεί στα pit, ενώ οι δύο Ferrari έγραφαν τον έναν ταχύτερο γύρο μετά τον άλλο. Στο μέσον της διαδικασίας, ο Σάινθ είχε τον ταχύτερο χρόνο στο 1:32,443.

Η πρώτη κόκκινη σημαία της διαδικασίας ήρθε λίγο με τη συμπλήρωση 35 λεπτών στο FP1. Ο Βάλτερι Μπότας έχασε το πίσω μέρος της C42 στη στροφή 7 και έπεσε στις tech-pro μπαριέρες με το πίσω μέρος, προκαλώντας μεγάλη ζημιά και την εμφάνιση της κόκκινης σημαίας.

Το FP1 συνεχίστηκε με 16 λεπτά να απομένουν στο ρολόι, με αρκετούς οδηγούς να σπεύδουν στην πίστα. Το δράμα συνεχίστηκε όταν ο Σάινθ είχε κλατάρισμα στο εμπρός δεξί ελαστικό του, όταν έχασε τον έλεγχο στις στροφές 4-5. Ο Φερστάπεν με νέο σετ της μαλακής γόμας πίεσε κι έγραψε τον ταχύτερο γύρο στο 1:31,350. Ο Άλμπον ανέβηκε στη 2η θέση, όντας ταχύτερος του Ράσελ για λίγα χιλιοστά.

Ο Φερστάπεν βελτίωσε κι άλλο το χρόνο του στο 1:31,277, με τον Ράσελ να τον πλησιάζει στα 97 χιλιοστά του δευτερολέπτου με 5 λεπτά για το τέλος της διαδικασίας. Όλοι οι οδηγοί πέραν του Μπότας ήταν στην πίστα, με τη συλλογή δεδομένων να είναι πιο πολύτιμη απ’ότι ένας πολύ γρήγορος γύρος. Όμως η Ferrari δεν είχε πει την τελευταία της λέξη.

Ο Λεκλέρ με τη μαλακή γόμα έγραψε το 1:31,098 για να πάρει την 1η θέση, ενώ και πάλι ο Ράσελ κατάφερε να βελτιώσει και να ανεβαίνει στη 2η θέση. Ο Πέρεζ βελτίωσε για να ανέβει στην 4η θέση, ενώ ο Χάμιλτον είδε μία AlphaTauri να τον εμποδίζει στον ταχύτερο γύρο του.

Η δράση συνεχίζεται μισή ώρα μετά τα μεσάνυχτα με τη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών στο Μαϊάμι.

Αποτελέσματα FP1 GP Μαϊάμι

Miami GP Fp1