Σε έναν αγώνα που αλλιώς τα περίμεναν άπαντες κι αλλιώς εξελίχθηκαν, η Mercedes κατάφερε να βγει κερδισμένη, έστω κι αν αυτό δεν ήταν πολύ, καθώς ο Βάλτερι Μπότας εγκατέλειψε και ο Λιούις Χάμιλτον τερμάτισε στην 3η θέση.

Η Red Bull είδε τον έναν οδηγό να εγκαταλείπει και τον άλλο να τερματίζει στην 10η θέση, σε μια κατάσταση που θα θέλει άμεσα να ξεχάσει.

Συγκλονιστικός ο Εστεμπάν Οκόν, βρήκε την πρώτη του νίκη. Πάλεψε να πάρει καρό σημαία μετά από δύο χρόνια, αλλά δεν τα κατάφερε ο Σεμπάστιαν Φέτελ. Συμπλήρωσε το podium μετά από έναν σπουδαίο αγώνα ο Χάμιλτον. Ο Φερνάντο Αλόνσο θύμισε γιατί έχει πάρει 2 παγκόσμια πρωταθλήματα, κρατώντας για σχεδόν 10 γύρους πίσω του τον Χάμιλτον, αλλά τερμάτισε στην 5η θέση. Στην 4η ο Κράλος Σάινθ. Την δεκάδα συμπλήρωσαν Γκασλι (6), Τσουνόντα (7), Λατίφι (8), Ράσελ (9) και Φερστάπεν (10).

Στο 11 ο Ραϊκόνεν, στο 12 ο Ρικιάρντο, στο 13 ο Σουμάχερ, Στο 14 ο Τζιοβινάτζι.

Όλα ξεκίνησαν μέσα σε… χαμό! Τα μονοθέσια φορούσαν βρόχινα ελαστικά, η ψιχάλα που υπήρχε προμήνυε κάτι ιδιαίτερο κι αυτό δεν άργησε να έρθει. Στην πρώτη στροφή του πρώτου γύρου είχαμε καραμπόλα!

Ο Βάλτερι Μπότας έπεσε πίσω από τον Λάντο Νόρις, εκείνος είχε επαφή με τον Μαξ Φερστάπεν, ο Φιλανδός πιλότος μετά τον πιλότο της McLaren, χτύπησε και τον Σέρτζιο Πέρεζ και ο Λανς Στρολ είχε επαφή με τον Σαρλς Λεκλερ, κάπως έτσι ήρθε και η κόκκινη σημαία. Όλοι οι οδηγοί μπήκαν στα πιτς, για να καθαριστεί η πίστα κι ο αγώνας ξεκίνησε εκ νέου, μετά από σχεδόν 20 λεπτά.

Η επανεκκίνηση του αγώνα ήταν πρωτόγνωρη για τα δεδομένα της Formula 1. Ο ήλιος έκανε την εμφάνισή του κι όλα τα διαθέσιμα μονοθέσια, πλην του Χάμιλτον, μπήκαν στα πιτς, για να βάλουν την μέση γόμα. Αυτό ήταν και το λάθος της Mercedes, καθώς έβαλε στον επόμενο γύρο (5ο) στα pits, τον Βρετανό πιλότο, ο οποίος βγήκε τελευταίος από το pit lane.

Δέκα και πλέον γύρους μετά την… επεισοδιακή εκκίνηση και οι Μπότας, Νόρις, Πέρεζ, Στρολ, Λεκλερ και Μαζέπιν είχαν ήδη εγκαταλείψει. Ενώ στην πρώτη τριάδα ήταν οι Οκόν, Φέτελ και Λατίφι, με τους Φερστάπεν και Χάμιλτον να βρίσκονται εκτός δεκάδας!

Το GP Ουγγαρίας, δεν ήταν σαν τα προηγούμενα κι αυτό φάνηκε από τον πρώτο γύρο…

Στον 20ο γύρο ο Χάμιλτον μπήκε στα πιτς για να βάλει τα σκληρά ελαστικά και να πάει μέχρι το τέλος, στον 21ο έκαναν το ίδιο οι Ρικιάρντο-Φερστάπεν, αλλά ο Βρετανός, κατάφερε να βρεθεί μπροστά τους και στον 23ο γύρο ήταν ήδη 9ος, ενώ ο Ολλανδός ήταν στην 12η θέση.

Ακριβώς στα μισά του αγώνα, ο Λιούις Χάμιλτον είχε καταφέρει και με το παραπάνω να διορθώσει το λάθος της Mercedes, καθώς βρισκόταν στην 5η θέση, ενώ το προβληματικό μονοθέσιο του Φερστάπεν ήταν στην 11η θέση. Οκόν, Φέτελ και Αλόνσο ήταν στην πρώτη τριάδα, ενώ στο 4 ήταν ο εξαιρετικός Σάινθ.

Είκοσι γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας, τίποτα δεν είχε αλλάξει εντυπωσιακά… Ο Οκόν ήταν στην κορυφή, ο Φέτελ τον πίεζε, ο Σάινθ με την Ferrari ήταν στον «3», ο Αλόνσο στην 4η θέση κι ο Χάμιλτον στο «5», πιέζοντας αφάνταστα, έχοντας φρέσκα ελαστικά μέσης γόμας. Ο Φερστάπεν πάλευε από την 11η θέση, αλλά το πρόβλημα στο μονοθέσιό του, δεν του επέτρεπε να κάνει πολλά.

Οι μεγάλες μάχες περιορίστηκαν στην κορυφή, με τον Χάμιλτον να καταφέρνει έστω και στο φινάλε να μπει στον podium, τον Οκόν να παίρνει τη νίκη και τον Φέτελ να βρίσκει δεύτερο βάθρο μέσα στη φετινή χρονιά με την Aston Martin. 

Ο Φερνάντο Αλόνσο ήταν εξαιρετικός, πάλεψε σαν… έφηβος, παρά τα 40 του χρόνια, παίρνοντας την 5η θέση. Ο Κάρλος Σάινθ ήταν μια ανάσα από την 3η θέση, αλλά δεν κατάφερε να την πάρει, καθώς στον προτελευταίο γύρο τον προσπέρασε ο βρετανός πρωταθλητής.

Πλέον, το πρωτάθλημα παίρνει φωτιά, με τον Χάμιλτον να γίνεται επικεφαλής (192) στην βαθμολογία, προσπερνώντας τον Μαξ Φερστάπεν (186), καλύπτοντας πλήρως τους 30+ βαθμούς που είχε πάρει προβάδισμα ο Ολλανδός, πριν 2 αγώνες!