Ο Σαρλ Λεκλέρ εκτιμά από μια σειρά από αναβαθμίσεις της νέας Ferrari SF-23 στους επόμενους αγώνες δείχνουν θετικές, και θα βοηθήσουν τη Scuderia να κλείσει το διαφαινόμενο χάσμα της από τη Red Bull RB19 στο ξεκίνημα της F1 2023 αυτό το τριήμερο στο Μπαχρέιν.

Η Red Bull RB19 «τρομοκράτησε» τον ανταγωνισμό στο τριήμερο των δοκιμών εξέλιξης, την ώρα που η Ferrari δεν αποκάλυψε την πλήρη ταχύτητα της SF-23 – αλλά συνοδεύεται από ανησυχίες σχετικά με τη διαχείριση των ελαστικών της στη συστοιχία γύρων του αγώνα.

Η αληθινή δυναμική της Ferrari SF-23 παραμένει ένας γρίφος ενόψει του πρώτου GP της Formula 1, αυτό το τριήμερο (3-5 Μαρτίου) στο Μπαχρέιν. Ακόμα και για τη Red Bull, που -σύμφωνα με τον Ιταλό δημοσιογράφο Τζουλιάνο Ντουτσέζα- μια πηγή από το Μίλτον Κινς αναφέρει πως «ξέρουμε λίγο-πολύ που βρίσκεται η Mercedes, λίγο-πολύ που βρίσκεται η Aston Martin, αλλά ειλικρινά δεν γνωρίζουμε πού βρίσκεται η Ferrari».

Την ασάφεια αυτή δεν ξεκαθάρισαν ουδόλως τα λόγια του νέου διευθυντή της Scuderia, Φρεντ Βασέρ, ενόψει του τριημέρου στο Μπαχρέιν: «Αυτό που πρέπει να έχετε στο μυαλό σας είναι πως ο αγώνας θα είναι μια εντελώς διαφορετική ιστορία σε σχέση με ό,τι κάναμε το περασμένο τριήμερο», είπε ο Γάλλος. «Τη στιγμή που ο Σαρλ έκανε τον [γρήγορο] γύρο του η άσφατος είχε θερμοκρασία 55 βαθμών.

Ο αγώνας θα διεξαχθεί στις 6 ή στις 7 το απόγευμα, και επίσης και στις δοκιμές κατάταξης θα είναι διαφορετική η ιστορία. Πρέπει να θεωρούμε τις δοκιμές ως δοκιμές, και όχι ως το FP1 του αγώνα στο Μπαχρέιν. Στο πλαίσιο αυτό, νομίζω ότι κάναμε καλή δουλειά στο σκανάρισμα μεγάλων μερών του μονοθεσίου, αφοσιωθήκαμε στις συστοιχίες γύρων και κάναμε βελτιώσεις στο αυτοκίνητο», συμπλήρωσε ο Βασέρ.

Όμως, μιλώντας στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου στο Σακίρ, ο Σαρλ Λεκλέρ φάνηκε να μην έχει αμφιβολία ότι η Ferrari SF-23 υστερεί λίγο, προς το παρόν, από τη Red Bull RB19: «Ξεκίνησαν αρκετά δυνατά, η Red Bull και ο Μαξ δείχνουν ισχυροί. Ήταν δοκιμές, βεβαίως, αλλά φαίνεται πως είναι λίγο πιο μπροστά από εμάς», είπε ο Μονεγάσκος.

«Έχουμε λίγη δουλειά να κάνουμε, αλλά ο στόχος είναι να ανέβουμε μια θέση ψηλότερα. Δεν δείξαμε τα πάντα [στις δοκιμές]. Ούτε η Red Bull έδειξε τα πάντα. Θα δούμε μόνο στις δοκιμές κατάταξης. Είναι δύσκολο να γνωρίζουμε πού βρισκόμαστε, αλλά η γενική εικόνα μου λέει ότι είμαστε λίγο πίσω», συμπλήρωσε.

Παρόλα αυτά, συνέχισε λέγοντας πως τίποτα δεν έχει τελειώσει πριν καν ξεκινήσει: «Είναι πολύ νωρίς να πούμε [πόσο μπροστά είναι η Red Bull], και είναι δύσκολο να κρίνεις τους χρόνους από τις δοκιμές διότι εξαρτώνται από τη στιγμή της ημέρας που τους σημειώνεις. Οπότε θα περιμένουμε για να δούμε πόσο μακριά είμαστε. Άλλωστε, έχω πλήρη πίστη στην ομάδα μου και στις αναβαθμίσεις [του μονοθεσίου] που θα φέρουμε. Έχουμε μια εικόνα από αυτά που θα φέρουμε τους επόμενους μήνες, και δείχνουν θετικά».

Δύο μέρες νωρίτερα, σε ερώτηση ποιόν θεωρεί βασικό αντίπαλο της Ferrari στο ξεκίνημα της σεζόν, ο 25χρονος οδηγός της Scuderia είπε: «Είμαι βέβαιος ότι η Mercedes θα είναι στη μάχη. Και άκουσα και πολλά για την Aston Martin στη διάρκεια του χειμώνα. Ήταν γρήγορη την πρώτη μέρα [των δοκιμών], αλλά δεν γνωρίζεις το φορτίο καυσίμου, το mode του κινητήρα και πολλά άλλα».

Πάντως, παρότι ο Λεκλέρ χρειάστηκε να αλλάξει λίγο τον τρόπο οδήγησής του για τη SF-23, και αναζητά ακόμη τις ιδανικές ρυθμίσεις της, τόσο ο ίδιος όσο και ο Βασέρ επιβεβαίωσαν ότι η Scuderia ξεκινά αρκετά καλά προετοιμασμένη τον πρώτο φετινό αγώνα της Formula 1.

«Είναι ακόμα πολύ νωρίς για να διαπιστώσουμε πόσο γρήγορη είναι στα αλήθεια η SF-23. Όλα όσα περιμέναμε, τα πετύχαμε στην πίστα. Δεν υπήρξαν μεγάλες εκπλήξεις, και γύρο με το γύρο δουλεύαμε διαρκώς στις ρυθμίσεις. Ήταν σημαντικό να μην έχουμε προβλήματα, και τώρα μπορούμε να αφοσιωθούμε στη βελτίωση της γενικότερης αίσθησης [του αυτοκινήτου]», τόνισε ο Μονεγάσκος.

«Μπορούμε να μιλήσουμε μόνο για τις αρχικές μας εντυπώσεις, και δεν είμαστε ακόμη στο βέλτιστο επίπεδο της αξιοποίησής του. Η αίσθησή μας είναι παρεμφερής με το τελείωμα της περσινής χρονιάς, και ορισμένες παράμετροι θα βοηθήσουν της απόδοση της SF-23 – όπως το ύψος του δαπέδου», κατέληξε ο Λεκλέρ.

Και ο Βασέρ συμπλήρωσε: «Οι δοκιμές πήγαν καλά, και στις τρεις μέρες την προηγούμενη εβδομάδα φάνηκε ότι το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μας. Και τώρα πρέπει να το ρυθμίσουμε στην εντέλεια για να αντλήσουμε το μέγιστο από αυτό. Οι εναλασσόμενες θερμοκρασίες, ο άνεμος και τα νέα ελαστικά της Pirelli θα προβάλλουν δυσκολίες για να πετύχουμε τις σωστές ρυθμίσεις, όμως και ο Κάρλος και ο Σαρλ συγκέντρωσαν πολλά δεδομένα τις τρεις ημέρες των δοκιμών, οπότε λογικά είμαστε καλά προετοιμασμένοι για ένα καλό τριήμερο».

Όσο για τον Κάρλος Σάινθ, τόνισε ότι πάντοτε στόχος την Ferrari είναι «η πολ ποζίσιον το Σάββατο και η νίκη την Κυριακή. Ο στόχος πάντα στις δοκιμές είναι να τις ολοκληρώσουμε χωρίς προβλήματα, και το πετύχαμε αυτό. Θέλω να πηγαίνω στους αγώνες με την ελπίδα ότι μπορούμε να τους κερδίζουμε. Η ομάδα είχε καλές δοκιμές, καταλάβαμε το αυτοκίνητο σε μεγάλο βαθμό και αυτά μου δίνουν καλή αίσθηση σε κάθε περίπτωση», είπε ο Ισπανός.