Πώς κύλησε η δεύτερη ημέρα των δοκιμών εξέλιξης των μονοθεσίων της Formula 1 στο Μπαχρέιν.

Ο Γκουάνιου Ζου με την Alfa Romeo C43 και ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull RB19 χωρίστηκαν από 40 χιλιοστά του δευτερολέπτου στην κορυφή κατά τη δεύτερη ημέρα των δοκιμών εξέλιξης της Formula 1 στο Μπαχρέιν, ενώ η Mercedes έμεινε στην πίστα με υδραυλικό πρόβλημα.

Ο Κινέζος σημείωσε τον πρώτο χρόνο, πάντως, με τη μαλακότερη από όλες τις γόμες (C5) ενώ ο Ολλανδός τον δεύτερο με τη μέση γόμα (C3). Ο παγκόσμιος πρωταθλητής ανέλαβε τη Red Bull RB19 το απόγευμα, καθώς το πρωί έκανε τους πρώτους του γύρους με αυτήν ο Σέρτζιο Πέρεζ. Ο Μεξικανός έκανε τον 14ο χρόνο της ημέρας, 2,1” μακριά από τον Φερστάπεν.

Όμως η αλήθεια είναι ότι μετά τη χθεσινή πλήρη ημέρα του στο κόκπιτ, που κύλησε ιδανικά για τη RBR (ο Χέλμουτ Μάρκο τη χαρακτήρισε ως την καλύτερη πρώτη ημέρα χειμερινών δοκιμών στην ιστορία της ομάδας), ο Φερστάπεν είχε την πολυτέλεια να δοκιμάσει και τη γόμα C3 – ενώ ο Πέρεζ επικεντρώθηκε στη συλλογή δεδομένων με σκληρότερα ελαστικά.

Ο Ολλανδός έμεινε στην κορυφή των χρόνων σχεδόν όλο το απόγευμα, ώσπου 30 λεπτά πριν το τέλος κινήθηκε ταχύτερα ο Γκουάνιου Ζου με τα πιο μαλακά ελαστικά. Την ίδια στιγμή, για τη Mercedes τα πράγματα κύλησαν αντιδιαμετρικά από χθες: η ικανοποίηση της ομάδας την πρώτη μέρα έδωσε τη θέση της στον προβληματισμό.

Αιτία ήταν αρχικά τα προβλήματα πρόσφυσης που αντιμετώπιζε ο Λιούις Χάμιλτον το πρωί, και έπειτα η ακινητοποίηση της W14 στην πίστα λόγω υδραυλικών προβλημάτων, με τον Τζορτζ Ράσελ στο κόκπιτ. Το πρόβλημα άφησε τον Ράσελ μόνο με 4η σχέση στο κιβώτιο, και διέκοψε τις δοκιμές με κόκκινες σημαίες. Ως αποτέλεσμα, η Mercedes έχασε τα τελευταία 90 λεπτά, και τον Ράσελ μόνο με 26 γύρους το απόγευμα (σε σχέση με τους 72 του Χάμιλτον το πρωί).

Στις δύο επόμενες θέσεις, ο Φερνάντο Αλόνσο με την Aston Martin AMR23 (που έκανε 130 γύρους όλη τη μέρα, ενώ ο Λανς Στρολ απουσιάζει λόγω του τραυματισμού του στον καρπό) βρέθηκε πεντέμισι δέκατα πίσω από τον Φερστάπεν, στην 3η θέση, με την ίδια γόμα (C3).

Ο τέταρτος Νικ ντε Βρις με την Alpha Tauri AT04 πλησίασε τον Ισπανό στα 17 χιλιοστά, αλλά με λίγο μαλακότερα ελαστικά (C4). Το ίδιο ισχύει και για τον 6ο Νίκο Χούλκενμπεργκ, που άφησε στο τέλος της εκάδας την πρώτη Ferrari, με τον Κάρλος Σάινθ.

Ανάμεσα στον Ισπανό και στον έτερο οδηγό της Ferrari SF-23, Σαρλ Λεκλέρ, μπήκε ο Αμερικανός ρούκι Λόγκαν Σάρτζεαντ, που κέρδισε τις εντυπώσεις και απέκτησε σε μία ημέρα εμπειρία από σχεδόν τρία GP, με τους 154 γύρους που συμπλήρωσε. Ο Σάινθ είχε κάνει τον πρώτο χρόνο το πρωί, ενώ ο Λεκλέρ αφοσιώθηκε περισσότερο σε προσομοιώσεις αγώνα.

Ακολούθησε με τον 9ο χρόνο άλλος ένας πρωτοεμφανιζόμενος, ο Όσκαρ Πιάστρι με τη McLaren MCL60, όμως τα πράγματα δεν είναι τόσο αισιόδοξα για την αγγλική ομάδα. Η McLaren παραδέχθηκε ότι, με τα πρώτα δεδομένα από τις δοκιμές του Μπαχρέιν, δεν κατάφερε να πετύχει τους στόχους που είχε θέσει για την εξέλιξη του νέου της μονοθεσίου.

Μία ημέρα νωρίτερα η ομάδα του Ουόκινγκ είχε αναγκαστεί να ενισχύσει ορισμένα εξαρτήματα της MCL60, για να αποτρέψει προβλήματα αξιοπιστίας. Οι χρόνοι της ομάδας ήταν απογοητευτικοί, καθώς τόσο ο Πιάστρι όσο και ο Νόρις έμοιαζαν να πασχίζουν με την πρόσφυση της MCL60. Η ομάδα, τώρα, θέτει στόχο να επιλύσει αυτά τα αρχικά της προβλήματα με μια ευρεία αναβάθμιση του μονοθεσίου που προετοιμάζει για το GP του Αζερμπαϊτζάν τον Απρίλιο.

Πιο πίσω, η Alpine συνέχισε να κρατά χαμηλούς τόνους και να μην επιδιώκει τους ταχύτερους γύρους με τον Πιέρ Γκασλί και τον Εστεμπάν Οκόν, που χωρίστηκαν στις θέσεις 10-12 από τον Κέβιν Μάγκνουσεν της Haas. Πίσω από αυτούς, στις τελευταίες θέσεις της 15άδας συναντάμε τους Ράσελ και Χάμιλτον με τη Mercedes W14, και τον Πέρεζ ανάμεσά τους.