“Δεν είναι ότι έχουμε ξεμείνει με ένα μονοθέσιο που δεν είναι ανταγωνιστικό” είπε ο επικεφαλής μηχανικός της Red Bull Racing Πολ Μόναγκαν, και εξήγησε τις αναβαθμίσεις που θα φέρει η ομάδα του Μίλτον Κινς στους επόμενους αγώνες με στόχο να διατηρήσει τα σκήπτρα της στη Formula 1.

Στα τρία τελευταία GP της Formula 1 η Red Bull κέρδισε -οριακά- μόνο εκείνο της Ίμολα, καθώς πριν από αυτό ο Λάντο Νόρις κατέκτησε την πρώτη φετινή νίκη της McLaren στο Μαϊάμι, ενώ ο Σαρλ Λεκλέρ ήταν ανίκητος στο τελευταίο GP, του Μονακό.

Παρότι οι ιδιαιτερότητες του σιρκουί στο Μονακό (κυρίως τα ψηλά κερμπς και τα μη ομαλά σημεία της ασφάλτου) έβγαλαν στην επιφάνεια τις αδυναμίες της Red Bull RB20 και ταίριαξαν στα χαρακτηριστικά της Ferrari SF-24, οι δύο προηγούμενοι αγώνες έδειξαν ότι η McLaren και η Ferrari έκλεισαν σημαντικά την υστέρησή τους από την Red Bull.

Αυτό το πέτυχαν με τις μεγάλες αναβαθμίσεις της McLaren MCL38 και της Ferrari SF-24 στο Μαϊάμι και την Ίμολα αντίστοιχα. Όμως, ο Πολ Μόναγκαν λέει ότι η RBR δεν έχει “πέσει σε λήθαργο” σχετικά με τη δική της εξέλιξη της RB20 (μετά το πρώτο πακέτο αναβαθμίσεων που παρουσίασε νωρίτερα φέτος, στο GP Ιαπωνίας) και ότι θα είναι σκληρή η φετινή μάχη εξέλιξης των μονοθεσίων για τη διεκδίκηση των τίτλων της F1.

“Δεν είναι ότι έχουμε ξεμείνει με ένα μονοθέσιο που δεν είναι ανταγωνιστικό, ώστε να πρέπει να πρέπει να πειραματιστούμε με δυνητικά μεγαλύετερες αλλαγές”, τόνισε ο Μόναγκαν. “Έχουμε ένα αληθινά ανταγωνιστικό αυτοκίνητο. Πιστεύω ότι το καταλαβαίνουμε καλά, και δεν πρέπει να αμφιβάλλουμε για τη διαδικασία της εξέλιξής του. Έχουμε αναβαθμίσεις που έρχονται.

Οι απαιτήσεις στη φάση της κατασκευής είναι αυτές που καθορίζουν πότε θα τις φέρουμε. Δεν είναι κάτι που αποτελεί αντίδραση στο γεγονός ότι ο αγώνας της προηγούμενης εβδομάδας ήταν λίγο στενός, ή ότι προφανώς νικηθήκαμε στο Μαϊάμι.

Το πλάνο μας προϋπάρχει και δεν έχουμε πέσει σε λήθαργο σχετικά με την έλευση των αναβαθμίσεων [της RB20]. Έτσι, όταν αυτές θα είναι έτοιμες, θα τοποθετηθούν στο αυτοκίνητο. Μην ανησυχείτε. Έχουμε έναν αγώνα με αρκετούς άλλους τώρα”, πρόσθεσε ο Βρετανός.

Και κατέληξε, μιλώντας πιο συγκεκριμένα για τον ανταγωνισμό που απέκτησε φέτος η RBR από τις Ferrari και McLaren: “Πιστεύω ότι γενικώς υπάρχει σύγκλιση στην απόδοση [των μονοθεσίων]. Οι άλλοι είναι στο κατώφλι μας. Θα είναι μια σκληρή μάχη μέχρι τέλους. Κάθε διαφορετικό σιρκουί παρουσιάζει ένα διαφορετικό σετ προκλήσεων. Πρέπει απλά να τις αντιμετωπίζουμε καλύτερα από κάθε άλλον”.

Ο Κρίστιαν Χόρνερ, διευθυντής της ομάδας του Μίλτον Κινς, συμπλήρωσε λέγοντας ότι οι πρωταθλητές δεν έχουν ένα ‘μαγικό ραβδί” για να καλύψουν τα χαμένο έδαφος: “Δεν υπάρχει μαγικό ραβδί, παρά μόνο η σκληρή δουλειά και η προσπάθεια να το καταλάβουμε” είπε ο Βρετανός, μιλώντας για τα έμφυτα προβλήματα της RB20 στα ψηλά κερμπς και στα σιρκουί δρόμων με ανωμαλίες της ασφάλτου.

Και συνέχισε, λέγοντας ότι η RBR πρέπει να πάρει πολύ σοβαρά την απειλή των McLaren και Ferrari για τα επόμενα 2/3 της σεζόν. Σε ερώτηση αν το 2024 θα είναι πολύ πιο δύσκολο από όσο πίστευε αρχικά, απάντησε “ναι, έτσι νομίζω. Ίσως όχι με τη Mercedes, αλλά η Ferrari και η McLaren δείχνουν ανταγωνιστικές. Έχει πολύ δρόμο το πρωτάθλημα και πήραν αρκετά μεγάλο μερίδιο των βαθμών [στο Μονακο”, κατέληξε ο Κρίστιαν Χόρνερ.