Μια ιδιαίτερη χρονιά, με πολλές αλλαγές και αρκετά απρόοπτα ολοκληρώθηκε και φέτος στην Formula 1, με τον Λιούις Χάμιλτον να κατακτά ακόμη ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα και την Mercedes να βγαίνει εκ νέου πρωταθλήτρια κατασκευαστών. Αυτό δεν αποτελεί είδηση, ούτε καν ότι ο Βρετανός κατάφερε να ισοφαρίσει σε τίτλους τον “θρυλικό” Μίκαελ Σουμάχερ (7 παγκόσμια πρωταθλήματα). Τα ξεχωριστά γεγονότα ήταν κυρίως προς τα κάτω, καθώς ήταν αναμενόμενο πως η Γερμανική ομάδα με μπροστάρη τον Χάμιλτον θα κάνει… πλάκα!

Τα συμπεράσματα της φετινής σεζόν:

Ο έτερος οδηγός της Γερμανικής ομάδας, Βάλτερι Μπότας, δεν έδειξε πως μπορεί να απειλήσει τον παγκόσμιο πρωταθλητή, ο Μαξ Φερστάπεν θα μπορούσε να το κάνει, αλλά το μονοθέσιο της Red Bull δεν είναι ακόμα εφάμιλλο της Mercedes, ο Σέρτζιο Πέρεζ εξαργύρωσε την εξαιρετική του χρονιά με την Racing Point, κλείνοντας συμβόλαιο στην Red Bull, ο Σεμπάστιαν Φέτελ απογοήτευσε πλήρως στη Ferrari και, πλέον, ψάχνει μια “αναγέννηση” στην Aston Martin (πρώην Racing Point), ο Σαρλ Λεκλέρ ήταν πολύ καλός ανά διαστήματα, ωστόσο η Ιταλική ομάδα δεν του έδωσε και πολλές επιλογές για το κάτι παραπάνω, η Mclaren με τους Κάρλος Σάινθ-Λάντο Νόρις έδειξε ανταγωνιστική και πάλεψε σε κάθε αγώνα, ενώ η Renault με τον Ντάνιελ Ρικιάρντο και τον Έστεμπαν Οκόν ήταν σταθερά εντός δεκάδας και διεκδίκησε πολλά παραπάνω από αυτά που περίμεναν οι ειδικοί.

Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα που βγήκαν από μια ιδιαίτερη και περίεργη χρονιά στην F1…

Το ανακάτεμα και η νέα χρονιά:

Η νέα σεζόν, πριν καλά καλά ξεκινήσει, φέρνει πολλές αλλαγές… Στην Mercedes, ωστόσο, όχι. Ο “μάστορας” της Γερμανικής ομάδας, Τότο Βολφ, παρέμεινε, ο Βάλτερι Μπότας ανανέωσε και όλα δείχνουν πως η σχέση της ομάδας με τον Λιούις Χάμιλτον θα συνεχίσει.

Από εκεί και πέρα, αλλάζουν αρκετά πράγματα… Ο Μαξ Φερστάπεν θα έχει νέο ομόσταβλο, με τον Σέρτζιο Πέρεζ να αποχωρεί από την Racing Point και να “μεταπηδά” στους Red Bull Racing.

Η Racing Point μετονομάστηκε σε Aston Martin και πέραν από τον Λανς Στρολ θα έχει και τον Σεμπάστιαν Φέτελ που θα προσπαθήσει να κάνει μια νέα αρχή, μετά την αποτυχημένη σεζόν με την Ferrari.

Η Renault επιστρέφει στην αγωνιστική δράση μια εμβληματική φιγούρα, με τον 2 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, Fernado Alonso να υπογράφει. Μαζί του θα είναι και ο Έστεμπαν Οκόν που έδειξε μάχιμος και αρκετές φορές αποτελεσματικός.

Στην Ferrari γίνεται μια νέα αρχή με… φρέσκο αίμα! Καρλος Σάινθ και Σαρλ Λεκλέρ θα επιδιώξουν να επαναφέρουν την Ιταλική ομάδα στα… ψηλά, με τον Ματία Μπινότο να επισημάνει πως δεν θα υπάρξει “πρώτος” και “δεύτερος” οδηγός σε ιεραρχία.

Ντάνιελ Ρικιάρντο και Λάντο Νόρις θα συνεργαστούν υπό την αιγίδα της Mclaren, με τον πρώτο να αφήνει την Renault και να υπογράφει στην Βρετανική ομάδα και τον δεύτερο να παραμένει για μια ακόμη σεζόν.

Στην Alpha Tauri ο Πιέρ Γκασλί που εντυπωσίασε φέτος, εξαργύρωσε τις εξαιρετικές του εμφανίσεις και τη νίκη στην Monza, συνεχίζοντας στην ομάδα, ενώ ο Γιάκι Τσουνόντα από την Formula 2, θα είναι πλέον στο “πλάι” του.

Σταθερή στις… θέσεις της παρέμεινε η Alpha Romeo διατηρώντας στις τάξεις τους Αντόνιο Τζιοβινάτσι και Κίμι Ράικονεν.

Η Haas άλλαξε ολοκληρωτικά, αφού απομάκρυνε τους Κέβιν Μάγκνουσεν-Ρομέν Γκροζέν. Τις θέσεις τους πήραν δύο ανερχόμενοι “αστέρες”, εκ των οποίων ο ένας είναι ο γιος του Μίκαελ Σουμαχερ, Μικ. Δίπλα του θα είναι ο Νικίτα Μαζεπίν.

Τέλος, η Williams κράτησε στο δυναμικό της τον εξαιρετικά ταλαντούχο, Τζορτ Ράσελ, με τον Νίκολας Λατιφί να συμπληρώνει την δυάδα των μονοθεσίων.

Οι αλλαγές και οι ενδεχόμενες προβλέψεις:

Η φετινή δύσκολη κατάσταση με τον κορωνοϊό, όπως είναι γνωστό, δεν φέρνει τις αλλαγές που ήταν προγραμματισμένες να πραγματοποιηθούν. Δομικά, οι ομάδες δεν θα αλλάξουν πολλά, κάτι που αυτομάτως χρήζει ξανά φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου την Mercedes.

Η Red Bull έδειξε πως πλησιάζει την Γερμανική ομάδα και ελπίζει πως ο Σέρτζιο Πέρεζ θα δώσει πολλά περισσότερα από τον Αλεξάντερ Άλμπον, που βοήθησε σπάνια τον Μαξ Φερστάπεν.

Η Ferrari αναμένεται να έχει μια πανομοιότυπη σεζόν με την φετινή, ελπίζοντας πως Σάινθ και Λεκλέρ θα υπερβάλλουν ευατό και θα την οδηγήσουν ψηλότερα.

Η Aston Martin, η Mclaren και η Renault έχουν από έναν έμπειρο οδηγό, τον οποίο και πλαισιώνουν με νέους ορεξάτους και ταλαντούχους πιλότους.

Μεγάλο ενδιαφέρον θα έχει και η Haas και σίγουρα πολλά από τα φώτα της δημοσιότητας θα πέσουν πάνω στον Μικ Σουμάχερ, κάτι που μοιάζει λογικό…

Οι υπόλοιπες ομάδες, συμπεριλαμβανομένης και της Haas, θα προσπαθήσουν θα “κλέψουν” βαθμούς εντός της δεκάδας, με την Alpha Tauri να μοιάζει πιο ικανή απ’ όλες.

Τα υστερόγραφα:

Υ.Γ. Ταπεινή μου άποψη είναι πως ο Λιούις Χάμιλτον θα ξεπεράσει τον Μίκαελ Σουμάχερ σε τίτλους, ωστόσο για να το πετύχει μέσα στο 2021 θα πρέπει να υπερβάλλει αρκετά από τα στάνταρ του…

Υ.Γ.2: Πεποίθησή μου, είναι πως η έλευση του Σέρτζιο Πέρεζ στην Red Bull θα δώσει το έναυσμα της αντεπίθεσης των “ταύρων”, με τον Μαξ Φερστάπεν να βγαίνει κερδισμένος από αυτό…

Υ.Γ.3: Η επιστροφή του Αλόνσο στην Renault, η μεταγραφή του Φέτελ στην Aston Martin και το δίδυμο της Ferrari θα μας προσφέρει μια ιδιαίτερη νότα και σίγουρα θα μας κάνει να παρακολουθήσουμε με μεγαλύτερο ζήλο την F1.