Ο σπουδαίος αναβάτης μίλησε για το κομβικό σημείο της καριέρας του όπου αποφάσισε να μην αφήσει το MotoGP.

Στα 42 του ο Βαλεντίνο Ρόσι αποφάσισε να κάνει στροφή στην καριέρα του και πλέον να πορευτεί μακριά από το MotoGP, πατώντας με τέσσερις τροχούς στις πίστες. Ωστόσο, παρά την όρεξή του να τρέχει σε αγώνες GT, ενδεχομένως και σε ράλλυ προσεχώς, οι «αυτοκινητάδες» πάντα θα αναρωτιόμαστε πως θα είχε εξελιχθεί η ιστορία αν ο «Γιατρός» είχε τολμήσει την εμπλοκή του στη Formula 1!

Ο θρύλος των δύο τροχών βρέθηκε αρκετές φορές πίσω από το τιμόνι ενός μονοθεσίου – τουλάχιστον τέσσερις οδηγώντας μονοθέσια της Ferrari και μία το Δεκέμβριο του 2019, όπου αντάλλαξε «εργασιακό χώρο» με τον Λούις Χάμιλτον, σε ένα event που είχε διοργανωθεί από τον κοινό τους χορηγό.

Όμως το σενάριο μεταπήδησης του Ιταλού στη Formula 1 δεν ήταν επικοινωνιακό τρικ. Ήταν άκρως ρεαλιστικό και υπό προϋποθέσεις, θα μπορούσε να έχει συμβεί. Πράγμα που θα άλλαζε την εικόνα του παγκόσμιου motorsport την τελευταία 15ετία.

Ήταν βλέπετε το 2006 και συγκεκριμένα στις 31 Ιανουαρίου όταν οδήγησε τη Ferrari 248 F1 στην πίστα Ρικάρντο Τόρμο της Βαλένθια. Όχι μόνος του – σε επίσημο τεστ της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, σε άμεση αντιπαραβολή με τους οδηγούς που μάχονταν στο grid εκείνης της σεζόν.

Παρότι η πρώτη ημέρα έληξε νωρίς με τον Ρόσι να γλιστρά στο βρεγμένο οδόστρωμα και να καταλήγει στην αμμοπαγίδα, τη δεύτερη ημέρα έβαλε τη Ferrari σε σκέψεις. Σημείωσε τον ένατο καλύτερο χρόνο ανάμεσα σε 15 οδηγούς, αφήνοντας πίσω του ονόματα όπως οι Μαρκ Ουέμπερ, Ντέιβιντ Κούλθαρντ και Γιάρνο Τρούλι. Ο Βάλε, βρήκε τέτοιο ρυθμό που ήταν μόλις μισό δευτερόλεπτο στο γύρο πιο αργός από τον Μίκαελ Σουμάχερ!

Η εξομολόγηση του «Γιατρού»

Ο θρύλος των δύο τροχών, μίλησε για το πως ξεκίνησαν όλα, εκείνο το ομαδικό τεστ και τις δύσκολες αποφάσεις που έπρεπε να πάρει, στην εκπομπή «In Depth» με οικοδεσπότη τον Γκρέιαμ Μπένσινγκερ.

«Ήταν μία πολύ όμορφη στιγμή στη ζωή μου. Μου τηλεφώνησε ο Στέφανο Ντομενικάλι (σ.σ. ο νυν CEO της Formula 1 ήταν τότε επικεφαλής της Gestione Sportiva) και μου είπε: “Γιατί δεν έρχεσαι να δοκιμάσει το μονοθέσιο μας”; Έχουν μία δική τους πίστα, το Φιοράνο, όπου δοκιμάζουν τα μονοθέσια της Formula 1. Μικρή πίστα, του ενός λεπτού αλλά αρκετά ενδιαφέρουσα. Είπα “εντάξει” και το οργανώσαμε. Έφτασα κρυφά την προηγούμενη ημέρα, γιατί προσπαθούσαμε να το κρατήσουμε μυστικό, πράγμα που δεν συνέβη στο τέλος. Ήμουν στο γραφείο του Έντσο Φερράρι, μόνος μου, ήταν μία απίστευτη στιγμή. Ήμουν πολύ κοντά στο να μεταπηδήσω στη Formula 1. Στο τέλος του 2006 συμμετείχα σε δοκιμές – κανονικές δοκιμές, μαζί με τους επίσημους οδηγούς των ομάδων. Στη Βαλένθια. Ήμουν αρκετά γρήγορος αλλά θυμάμαι πως ήμουν ακόμα στο ταξίδι του γυρισμού, στο αεροπλάνο, όταν πήρα την απόφασή μου να παραμείνω στο MotoGP», είπε ο θρύλος από το Ουρμπίνο.

Η μαμά Στεφανία δεν κατάφερε να τον πείσει

Ακόμα και τότε, πριν από 15 χρόνια, ο Ρόσι ήταν κάτι σαν εθνικός ήρωας για τους Ιταλούς. Δεδομένου πως η Scuderia είναι για εκείνους κάτι σα θρησκεία, καταλαβαίνει κανείς γιατί όλοι ήθελαν να δουν στον Βαλεντίνο να κάνει αυτό το τολμηρό βήμα.

Ο Ιταλός θυμάται: «Είχα μεγάλη πίεση απ’ έξω. Όλοι μου έλεγαν να επιλέξω τη Formula 1, να επιλέξω τη Ferrari. Θα ήταν κάτι σπουδαίο. Σε όποιον κι αν απευθυνόμουν, ζητώντας του να με βοηθήσει να πάρω την απόφασή μου, όλοι μου έλεγαν να πάω στη Formula 1. Ακόμα και η μαμά μου αυτό ήθελε. Πήγαινε στην F1 μου έλεγε. Όμως η καρδιά μου, μου έλεγε να μείνω στο MotoGP».

Αφού δεν τον έπεισε η μαμά του, ποιος να τον πείσει; Έτσι ο Ρόσι έμεινε στο MotoGP και στη σπουδαία καριέρα του που ολοκληρώθηκε στο τέλος της σεζόν του 2021, το ταμείο αφορούσε 9 Παγκόσμιους Τίτλους και 115 νίκες.

Μπορεί να μείνουμε για πάντα με την απορία, να αναρωτιόμαστε «τι θα είχε συμβεί αν…», όμως ουδείς μπορεί να πει πως η απόφαση του Βαλεντίνο ήταν λανθασμένη.