Η Ferrari βρίσκεται εμπρός σε μια μεγάλη ευκαιρία να σκοράρει τη δεύτερη φετινή της νίκη, δεδομένης της συμβατότητας της SF-23 με το σιρκουί του Λας Βέγκας.

Η Scuderia αναγκάστηκε να αντικαταστήσει όλα αυτά τα εξαρτήματα με καινούρια, αλλά δεδομένου ότι υπερέβη το ετήσιο όριο των δύο μπαταριών που έχει στη διάθεσή του κάθε οδηγός ο Σάινθ τιμωρήθηκε με ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση – όπως προβλέπουν οι κανονισμοί, ασχέτως αν ήταν ανωτέρα βία αυτή που κατέστησε αναγκαία την αντικατάστασή τους.

Ο Φρεντ Βασέρ -διευθυντής της Scuderia- εξέθεσε στους αγωνοδίκες ιδιαίτερα πεισματικά την πτυχή της ανωτέρας βίας, και της μη υπαιτιότητας της Ferrari για την αναγκαστική αλλαγή των εξαρτημάτων της SF-23, αλλά οι προσπάθειές του ήταν μάταιες. Οι αγωνοδίκες απεφάνθησαν ότι δεν υπάρχει κανένας όρος στους κανονισμούς που να εξαιρεί την ποινή για την υπέρβαση των διαθέσιμων εξαρτημάτων.

“Ναι, πήγα εκεί και συζήτησα μαζί τους”, είπε ο Βασέρ, “είναι μια παράξενη αίσθηση για εμάς αυτή, διότι κατ’ αρχήν δεν πιστεύω ότι κάναμε κάτι κακό. Πρέπει να πληρώσουμε ένα μεγάλο τίμημα για αυτό. Κι επιπλέον, βάζεις την ποινή ενώ γνωρίζεις ότι μαχόμαστε [για τις θέσεις πίσω από τη Red Bull] στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Η ποινή 10 θέσεων είναι τεράστιο πλήγμα.

Εντάξει, πρέπει τώρα να αποφύγουμε να το σκεφτόμαστε και να κάνουμε τη δουλειά που μπορούμε για να επανέλθουμε. Έχουμε καλό ρυθμό αγώνα, πρέπει να είμαστε αφοσιωμένοι στις δοκιμές κατάταξης κι έπειτα να εκτελέσουμε καλά τον αγώνα. Δεν έχουμε χρόνο να κουβεντιάζουμε για αυτό”, συμπλήρωσε ο Γάλλος.

Σε μια κρίσιμη ερώτηση αν οι άλλες ομάδες της F1 υποστήριξαν τη Ferrari σε αυτή την υπόθεση, ο διοικητής της Scuderia είπε πως “δεν νομίζω ότι αυτή θα μπορούσε να ήταν απόφαση των ομάδων, να πουν ότι τους [μας] επιτρέπουν να κάνουμε εκείνο ή το άλλο. Τώρα, αν κάποιος αύριο πίεζε προς μια άλλη κατεύθυνση, αυτό είναι διαφορετική ιστορία”.

Ο Βασέρ αναφέρθηκε, επίσης, και στον κανονισμό που απαγορεύει στους οδηγούς να χρησιμοποιούν δύο διαφορετικά σασί την ίδια μέρα: “Αυτό ήταν ένα άλλο αστείο στην υπόθεση. Δεν επιτρέπεται να αλλάζεις σασί στη διάρκεια μίας ημέρας, αλλά μας είπαν ότι αφού πέρασαν τα μεσάνυχτα αυτό σημαίνει ότι άλλαξε και η μέρα! Έπρεπε να αλλάξουμε σασί, κινητήρα, κιβώτιο, να κατασκευάσουμε ένα νέο αυτοκίνητο. Έκαναν καλή δουλειά οι μηχανικοί”, πρόσθεσε.

Και κατέληξε εκφράζοντας τη σχετική αισιοδοξία του για το τριήμερο, σε ένα σιρκουί που ταιριάζει στην SF-23 όπως της Σιγκαπούρης και της Μόντσα: “Ξέρουμε ότι είναι ένα μεγάλο τριήμερο και πρέπει να χτίσουμε την απόδοσή μας στη διάρκειά του. Δεν είναι το ζητούμενο να είσαι γρήγορος στις πρώτες δοκιμές, αλλά είναι καλό.

Ξέρουμε ότι όλα θα εξαρτηθούν από τη φθορά [graining] των ελαστικών, αλλά μέχρι στιγμής όλα πάνε καλά. Η άσφαλτος θα βελτιωθεί πολύ περισσότερο από όσο σε μια φυσιολογική πίστα, οπότε πρέπει να προβλέψεις την κατάσταση στην οποία θα είναι η πίστα το Σάββατο”.