Με τόσες πολλές διαδικτυακές επιχειρήσεις που είναι διαθέσιμες σήμερα με φανταστικά σχέδια, η ψυχολογία του ιστότοπου έχει γίνει ένας σημαντικός παράγοντας διατήρησης χρηστών.

Πολλά στοιχεία έχουν συναισθηματικό αντίκτυπο στον αναγνώστη. Η ομορφιά αυτού είναι ότι μπορείτε να επηρεάσετε αυτά τα συναισθήματα, τα οποία μπορούν να οδηγήσουν σε αγορές.

Ο Άρης Κλάδης είναι επισκέπτης συγγραφέας και τις πιο χρήσιμες πληροφορίες για τα online καζίνο στην Ελλάδα στο Greekonlinecasinos.com. Η πλούσια εμπειρία της στον σχεδιασμό ιστοσελίδων είναι εμφανής καθώς εξηγεί τους διάφορους παράγοντες που επηρεάζουν την αντίληψη ενός αναγνώστη για μια σελίδα ιστοσελίδας.

Εδώ είναι οι απόψεις της για την ψυχολογία του web design και πώς μπορείτε να τη
χρησιμοποιήσετε για να επηρεάσετε τις επιλογές των καταναλωτών.

Κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών
Η εκμάθηση της επιστήμης του σχεδιασμού ιστοσελίδων μπορεί να είναι εκφοβιστική. Όταν
πρόκειται για οποιαδήποτε ψυχολογική συζήτηση, είναι καλύτερο να ξεκινήσετε με έναν ορισμό. Σε αυτή την περίπτωση, ας δούμε τι σημαίνει στην πραγματικότητα η καταναλωτική
συμπεριφορά.

Με απλά λόγια, είναι η ανθρώπινη εξερεύνηση του τρόπου με τον οποίο άτομα και ομάδες
επιλέγουν, αγοράζουν και χρησιμοποιούν διάφορες υπηρεσίες και προϊόντα για να καλύψουν τις ανάγκες τους. Μόλις κατανοήσετε τη διαδικασία σκέψης από την απόφαση στην αγορά, θα είναι ευκολότερο για εσάς να δημιουργήσετε έναν αποτελεσματικό σχεδιασμό ιστότοπου.

Επιρροή Καταναλωτή
● Τελικά, όλα καταλήγουν στον εντοπισμό των κύριων παραγόντων αγοράς που μπορείτε
να ενσωματώσετε στον ψυχολογικό σας σχεδιασμό. Ενσωματώστε αυτούς τους
παράγοντες στη στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου σας και θα έχετε μια νικητήρια
συνταγή επιτυχίας.

● Τέσσερις διαφορετικές εξωτερικές και εσωτερικές επιρροές μπορούν να επηρεάσουν την
απόφαση ενός ατόμου να πληρώσει για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Ακολουθεί μια
γρήγορη επισκόπηση:

Πολιτισμός: Διάφορες υποκουλτούρες μπορούν να επηρεάσουν, όπως περιοχές, φυλή,
εθνικότητα και θρησκεία.

Τάξη: Οι ομάδες σε μια ιεραρχία τάξης θα έχουν παρόμοια γούστα, αξίες και
ενδιαφέροντα.

Κοινωνικά: Αυτοί οι παράγοντες σχετίζονται με διαφορετικές ομάδες στην κοινωνία, όπως
οικογένειες, φίλους, θέση και ρόλους.

Προσωπικά: Μπορείτε να στοχεύσετε το ίδιο κοινό κατά ηλικία, οικονομική κατάσταση,
τρόπο ζωής, εγώ και αξίες.

Η ψυχολογική επίδραση του σχεδιασμού ιστοσελίδων
Τώρα που είδατε πώς οι παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν την αγοραστική δύναμη, ας
ρίξουμε μια ματιά σε ποιες πτυχές του σχεδιασμού του ιστότοπού σας μπορείτε να
χρησιμοποιήσετε για να κερδίσετε τον αναγνώστη.

Χρώμα
Είναι φυσιολογικό για τις επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν τα χρώματα της επωνυμίας τους στον ιστότοπο. Έχοντας αυτό κατά νου, τα διαφορετικά χρώματα επηρεάζουν τους αναγνώστες διαφορετικά. Αυτό επηρεάζει όχι μόνο το πώς νιώθουν, αλλά και το αν θα παραμείνουν στη σελίδα.

Τα ουδέτερα χρώματα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να εξισορροπήσετε τις ζωντανές
αποχρώσεις της επωνυμίας σας περιλαμβάνουν το γκρι, το λευκό και το μαύρο. Τα πιο ψυχρά χρώματα όπως το πράσινο και το μπλε είναι χαλαρωτικά και κάνουν το δωμάτιο πιο φιλόξενο.

Μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε ζεστά χρώματα για δημιουργικότητα, αλλά να είστε προσεκτικοί με τα έντονα χρώματα που μπορεί να προκαλέσουν άγχος.

Χώρος
Φαίνεται πάντα καλύτερο αν το περιεχόμενο είναι πιο δομημένο στη σελίδα. Ωστόσο,
βεβαιωθείτε ότι δεν χρησιμοποιείτε ολόκληρο το δωμάτιο με τόσες πολλές λεπτομέρειες που θα απενεργοποιήσουν τους αναγνώστες σας. Για το σκοπό αυτό, θα θελήσετε να επενδύσετε σε κάποιο λευκό χώρο.

Ο λευκός χώρος αναφέρεται σε κενές περιοχές χωρίς κείμενο ή στοιχεία σχεδίασης. Αυτό
ξεκουράζει τα μάτια και δίνει στον αναγνώστη χρόνο να χαλαρώσει. Αυτές οι περιοχές βρίσκονται συνήθως στα πλευρικά περιθώρια ή γύρω από σημαντικά μπλοκ πληροφοριών.

Περιεχόμενο
Το περιεχόμενο απαιτείται για την παροχή απαντήσεων στην πρόθεση του χρήστη. Ο
σχεδιασμός σας θα πρέπει να τους διευκολύνει να βρουν τις κατάλληλες λύσεις στα προβλήματά τους. Το τελευταίο πράγμα που θέλει κάθε αναγνώστης είναι να προσγειωθεί σε μια πολυάσχολη σελίδα γεμάτη με κείμενο και φόρμες που δυσκολεύουν την εύρεση πληροφοριών.

Με την ανάπτυξη του SEO, μπορείτε να σταματήσετε να χρησιμοποιείτε εικόνες και βίντεο αντί για περιεχόμενο κειμένου. Είναι πιο ευχάριστα οπτικά και μπορούν να παρέχουν πρόσθετες πληροφορίες χωρίς να γεμίζουν τη σελίδα με λέξεις. Μπορείτε επίσης να αποκρύψετε ενότητες με κουμπιά επιλογής, τα οποία ο αναγνώστης μπορεί να επεκτείνει κάνοντας κλικ σε αυτά.

Τυπογραφείο
Υπάρχουν πολλές γραμματοσειρές διαθέσιμες σήμερα, ανάλογα με τον σκοπό του ιστότοπού
σας. Κάθε ένα από αυτά μεταφέρει διαφορετικά συναισθήματα στον αναγνώστη ανάλογα με το ύφος και το σχήμα της γραμματοσειράς. Μπορεί επίσης να είναι ακατάστατο όταν είναι δύσκολο να διαβάσετε τι λένε οι λέξεις.

Ορισμένες γραμματοσειρές αντιπροσωπεύουν την παραδοσιακή επίσημη προσέγγιση. Άλλοι
είναι πιο φιλικοί και χαλαροί. Βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε τη σωστή γραμματοσειρά για το
κοινό σας, διαφορετικά μπορεί να το μπερδέψετε. Για παράδειγμα, μια τρομακτική
γραμματοσειρά τρόμου δεν θα είχε νόημα σε μια πλοκή μπονσάι.

Ιστοσελίδα Προηγμένης Ψυχολογικής Έρευνας
Μόλις μάθετε τα βασικά της ψυχολογίας του σχεδιασμού ιστοσελίδων, μπορείτε να πάτε τα
πράγματα ένα βήμα παραπέρα. Μια λεπτομερής συζήτηση αυτών των παραγόντων ξεφεύγει
από το πεδίο εφαρμογής αυτού του άρθρου. Ωστόσο, αξίζει να τα επισημάνετε για να δείτε πόσο περίπλοκο γίνεται.

Ακολουθούν ορισμένες προηγμένες τεχνικές διαδικτυακής ψυχολογίας:
Εφέ σειριακής θέσης: Η ικανότητα του αναγνώστη να θυμάται το πρώτο και το τελευταίο
τμήμα μιας σελίδας, παρακάμπτοντας οτιδήποτε στη μέση.
Εφέ Von Restorff: Τραβήξτε την προσοχή σε στοιχεία που ξεχωρίζουν, όπως ο
φωτισμός, το χρώμα και τα κινούμενα σχέδια.
Το παράδοξο της επιλογής: η υπερβολική επιλογή τρομάζει τους αγοραστές.
Εφέ Zeigarnik: Οι κενές περιοχές αναγκάζουν τους χρήστες να συμμετάσχουν σε μια
παρότρυνση για δράση.

Συμπέρασμα επανεξέτασης
Είναι σαφές ότι ο σχεδιασμός μιας ιστοσελίδας μπορεί να έχει τεράστιο αντίκτυπο στον ψυχισμό του αναγνώστη. Οπλισμένοι με αυτή τη γνώση, είστε καλύτερα εξοπλισμένοι για να βελτιώσετε τη σελίδα του ιστότοπού σας, προκειμένου να επηρεάσετε περισσότερη αλληλεπίδραση με τους χρήστες.