Η Ferrari επιβεβαίωσε τα προγνωστικά του χειμώνα ότι είναι η δεύτερη δύναμη στη Formula 1 στο ξεκίνημα του 2024, ταχύτερη από τις McLaren, Aston Martin και Mercedes.
Η Ferrari επιβεβαίωσε τα προγνωστικά του χειμώνα ότι είναι η δεύτερη δύναμη στη Formula 1 στο ξεκίνημα του 2024, ταχύτερη από τις McLaren, Aston Martin και Mercedes. Όμως, η Red Bull εξακολουθεί να έχει σαφές προβάδισμα στην κορυφή, και δεν απείλησε τον Μαξ Φερστάπεν για τις νίκες στους δύο πρώτους αγώνες της φετινής χρονιάς – στο Μπαχρέιν και τη Σαουδική Αραβία.
Τώρα, ο διευθυντής της ιταλικής ομάδας Φρεντ Βασέρ παραδέχθηκε την ανωτερότητα της Red Bull, αλλά θεωρεί ότι πλέον ο στόχος να πιάσει την απόδοση της πρωταθλήτριας δεν είναι ουτοπικός, όπως ήταν το 2023. Όπου κάθε εξέλιξη της Ferrari έμοιαζε ανούσια μπροστά στην κυριαρχία της περσινής Red Bull RB19.
“Δεν θέλω να είμαι πεσιμιστής, διότι είχαμε ένα καλό τριήμερο και πρέπει να είμαστε αισιόδοξοι και να χαιρόμαστε αυτές τις στιγμές, αλλά η Red Bull είναι ακόμα μπροστά”, παραδέχθηκε ο Γάλλος. “Στις κατατακτήριες έχουν προβάδισμα δύο-τριών δεκάτων απέναντί μας και στον αγώνα λίγο παραπάνω. Όμως είναι δύσκολο να υπολογίσουμε διότι δεν ξέρουμε αν πίεζαν στο μέγιστο της απόδοσής τους”.
Αλλά στη συνέχεια ο Βασέρ τόνισε: “Όμως το αίσθημα που έχουμε είναι πιο θετικό, διότι ξέρεις ότι μπορείς με το επόμενο βήμα να τους ασκήσεις πίεση. Όταν ήμασταν ένα δευτερόλεπτο [πίσω από τη Red Bull] ήμασταν ανήμποροι, αλλά τώρα με το καλό ξεκίνημα που κάναμε μπορούμε να ανέβουμε εκεί, να το παλέψουμε.
Νομίζω ότι στη Τζέντα ήταν πολύ εύκολο [για την RBR] να προσπεράσουν διότι είχαν καλύτερη τελική ταχύτητα -κάτι που έγινε κατ’ επιλογήν- αλλά σε ορισμένες περιστάσεις θα έχουμε κι άλλες ευκαιρίες”, πρόσθεσε ο διοικητής της Scuderia.
H σχετική αισιοδοξία της Ferrari ότι μπορεί να κλείσει τη διαφορά από τη Red Bull προκύπτει τόσο από το γεγονός ότι φέτος μείωσε κατά το ήμισυ την υστέρηση απόδοσης σε σχέση με πέρσι από την πρωταθλήτρια, ειδικά στον αγώνα που βελτίωσε κατακόρυφα το περσινό μεγάλο μειονέκτημα της προβληματικής διαχείρισης των ελαστικών, όσο και από το φιλόδοξο πρόγραμμα εξέλιξης της SF-24.
Σχετικά με τη διαχείριση των ελαστικών, ενδεικτικό είναι ότι οι Σαρλ Λεκλέρ και Όλιβερ Μπέρμαν πέτυχαν τον ταχύτερο γύρο τους στον τελευταίο γύρο του GP της Τζέντα, με σκληρή γόμα ηλικίας 41 γύρων.
Κι όσο για το πλάνο εξέλιξης της SF-24, αυτό καθίσταται φιλόδοξο από το γεγονός ότι η βάση του μονοθεσίου είναι ιδανική καθώς δεν προβάλλει ούτε προβλήματα ούτε δυσνόητες αλλαγής της συμπεριφοράς του με τις αλλαγές των ρυθμίσεων.
“Δεν εστιάζω καθόλου στο πρωτάθλημα, αλλά νομίζω ότι σημειώσαμε κάτι σαν 45 βαθμούς [49 για την ακρίβεια] και πέρσι μετά από τρεις αγώνες είχαμε 25 [για την ακρίβεια 26]. Είναι σημαντικό ότι κάναμε ένα καλό ξεκίνημα”, εξήγησε ο Βασέρ.
Και συνέχισε: “Επίσης, νομίζω ότι το αυτοκίνητο είναι -δεν θέλω να πω εύκολο στην οδήγηση- σίγουρα πιο εύκολο από ότι έναν χρόνο πριν. Αυτή είναι μια καλή βάση για την εξέλιξή του, επειδή το αυτοκίνητο είναι πολύ πιο εύκολο να το ‘διαβάσουν’ οι οδηγοί, οπότε είναι πιο εύκολο να καταλάβουμε πού πρέπει να βελτιωθούμε. Κι αυτό είναι ένα μεγάλο βήμα προόδου για εμάς στη γενική εικόνα”.
Πριν την αρχή της χρονιάς ο Γάλλος είχε πει ότι η SF-24 είναι “σε άλλο πλανήτη” σε σχέση με την περσινή SF-23 στον τομέα της διαχείρισης των ελαστικών, και τώρα συμπλήρωσε: “Η απόδοση έρχεται από παντού, και ποτέ δεν συμβαίνει να βρίσκεις πέντε δέκατα από έναν συγκεκριμένο τομέα του αυτοκινήτου.
Αν θέλουμε να πιάσουμε [τη Red Bull] πρέπει να βελτιωθούμε σε κάθε μεμονωμένο τομέα. Αυτή ήταν η προσέγγισή μας πέρσι και στο τέλος απέδωσε καλά. Κάναμε ένα αξιόλογο βήμα αλλά πρέπει να συνεχίσουμε την πίεση σε κάθε μεμονωμένο τομέα.
Σίγουρα η αεροδυναμική είναι το κλειδί. Έχουμε αναβαθμίσεις που έρχονται, αλλά είμαι σίγουρος πως όλοι έχουν. Το πιο σημαντικό είναι να φέρνεις αναβαθμίσεις που να μπορούν να είναι λειτουργικές στο αυτοκίνητο, και σε αυτό πέρσι κάναμε καλή δουλειά” κατέληξε ο Φρεντ Βασέρ.