Παρότι δεν φαίνεται να έχει αντίπαλο αυτό το τριήμερο στο GP Ιαπωνίας, ο Μαξ Φερστάπεν είπε ότι ο ρυθμός αγώνα που έδειξε η Ferrari στις ελεύθερες δοκιμές δεν τον αφήνει ησυχάσει.
Ο Ολλανδός τρις πρωταθλητής κατέκτησε την πολ ποζίσιον του GP Ιαπωνίας με ισχνή διαφορά από τον ομόλογό του Σέρτζιο Πέρεζ, όμως η Red Bull ήταν δυόμισι δέκατα μπροστά από τη McLaren και σχεδόν μισό δευτερόλεπτο από τη Ferrari.
Ο Φερστάπεν θεωρεί ότι αυτή η διαφορά μπορεί να είναι μικρότερη στον αγώνα, βάσει του ρυθμού που έδειξε η Ferrari -και ως ένα βαθμό και η McLaren- στις συστοιχίες γύρων με τη μέση γόμα και με βαρύτερα φορτία καυσίμων στις ελεύθερες δοκιμές. Με τη γόμα αυτή, στις συστοιχίες των γύρων ο Λεκλέρ ήταν κατά μέσο όρο 0,46” ταχύτερος της Red Bull.
Κι επιπλέον, ο 26χρονος λέει ότι δεν αισθάνεται με την RB20 όσο άνετα αισθανόταν σε άλλους αγώνες, σε σχέση με τη διαχείριση των ελαστικών στους διαδοχικούς γύρους του αγώνα. Όλα αυτά τον κάνουν λίγο επιφυλακτικό για τον αγώνα της Σουζούκα, που ξεκινά στις 08:00 το πρωί της Κυριακής (7/04).
“Ήταν οριακά στο τέλος. Γενικώς, αυτή η πίστα κάνει τα ελαστικά πολύ ευαίσθητα λόγω της τραχύτητας της ασφάλτου” είπε στο τέλος των κατατακτήριων ο Φερστάπεν. “Όταν θέλεις να κινηθείς στο όριο, δεν αποδίδει πάντα. Αλλά το σημαντικότερο είναι ότι πήραμε την πολ ποζίσιον, αν και δεν είνμαι εύκολο σε μια τέτοια πίστα να είναι πάντα τέλειος ο γύρος σου”.
Και μιλώντας για τη Ferrari, συμπλήρωσε: “Είναι αρκετά εμφανές ότι στις συστοιχίες γύρων δείχνουν αρκετά ανταγωνιστικοί. Από τη δική μας πλευρά, έχω ορισμένες ιδέες για όσα πρέπει να κοιτάξουμε για να είμαστε καλύτεροι αύριο, και ήδη κάναμε ορισμένες αλλαγές [στις ρυθμίσεις] μετά τις τρίτες δοκιμές. Οπότε, ελπίζω ότι θα είναι καλύτερα τα πράγματα αύριο.
Ο ρυθμός μας στον αγώνα δεν δείχνει τόσο κακός, αλλά δεν μου δίνει και την αίσθηση που μου έδινε σε άλλους αγώνες φέτος, και πέρσι. Δεν νιώθω τόσο άνετα, ας το πούμε έτσι. Όμως ελπίζω πως με τις αλλαγές που κάναμε θα είναι καλύτερα”.
Όσον αφορά στη McLaren, ο Ολλανδός είπε ότι η McLaren έδειξε “αρκετά αξιοπρεπής” στις συστοιχίες γύρων ενόψει του αγώνα, αλλά τόνισε: “Εγώ δεν ήμουν και τόσο χαρούμενος με τον εαυτό μου, για τις συστοιχίες γύρων [στις τρίτες δοκιμές], οπότε φυσιολογικά οι άλλοι δείχνουν λίγο καλύτεροι.
Αυτό μας αφήνει με ένα ερωτηματικό για αύριο. Ειδικά η Ferrari δείχνει πολύ άνετη. Ίσως να μην ήταν τόσο γρήγοροι στον έναν γύρο σήμερα, αλλά ήταν σίγουρα γρήγοροι στιςς σε ρυθμό αγώνα. Οπότε θα πρέπει να περιμένουμε για να δούμε πώς θα εξελιχθεί αγώνας”, κατέληξε ο Μαξ.
Παρόλα αυτά, ο Κάρλος Σάινθ της Ferrari παραμένει ρεαλιστής στο θέμα του ρυθμού αγώνα. “Ίσως ήμασταν λίγο πιο ελαφρείς” σε καύσιμα στις ελεύθερες δοκιμές, είπε ο Ισπανός. “Πάντα [η Red Bull] κινείται σε αργό ρυθμό τις Παρασκευές, πάντα φαίνεται ότι μπορούμε να την κερδίσουμε, και μετά βγαίνουν και μας κερδίζουμε με 20 δευτερόλεπτα.
Είναι [η Red Bull] πάντα σούπερ γρήγορη τις Κυριακές, και πιστεύω ότι κρύβουν λίγο τη δυναμική τους στις συστοιχίες γύρων [των ελεύθερων δοκιμών] διότι γνωρίζουν αυτή είναι μια δυνατή πτυχή τους. Ίσως είμαστε λίγο πιο κοντά [σε σχέση με πέρσι], αλλά δεν είναι και ότι ξαφνικά θα μπορέσουμε να βρούμε μισό δευτερόλεπτο στο γύρο”, κατέληξε ο Κάρλος Σάινθ.