Μια νέα σεζόν ξεκίνησε πριν από σχεδόν ένα μήνα και τρία Grand Prix έχουμε ζήσει ότι ακριβώς αφήσαμε την περσινή σεζόν, μια Red Bull… τρένο που δεν χάνει και δείχνει άπιαστη. Ωστόσο, φέτος δεν φαίνεται πως θα είναι τόσο εύκολο. Μπορεί οι “Ταύροι” να μπήκαν σαφώς πιο δυνατοί και πιο έτοιμοί, αλλά, Aston Martin, Mercedes και Ferrari, δεν θα μείνουν άπραγοι.

Η μεγάλη δύναμη (και φέτος)

Μαξ Φερστάπεν και Σέρτζιο Πέρεζ είναι οι δύο πρώτοι οδηγοί του πρωταθλήματος, οδηγούν αμφότεροι την Red Bull και όπως όλα δείχνουν θα πάνε και φέτος χέρι-χέρι μέχρι τον τερματισμό. Είναι ξεκάθαρο πως πρώτος οδηγός είναι ο Ολλανδός, ωστόσο δεν θέλει και πολύ, αν ξεμακρύνει από νωρίς, να τους επιτρέψουν στην Red Bull να παλέψουν… Μοιάζει εξαιρετικά δύσκολο σαν σενάριο, αλλά δεν είναι απίθανό.

H μεγάλη έκπληξη

Αυτή δεν θα μπορούσε να είναι άλλη, πλην της Aston Martin (Φερνάντο Αλόνσο και Λανς Στρολ), η οποία από τα πρώτα δοκιμαστικά είχε δείξει πως αναμένεται δυνατή, αλλά όχι για τρία σερί βάθρα, σε ισάριθμους αγώνες. Ο Φερνάντο Αλόνσο, σαν ένας άλλος… έφηβος, έχει τρεις συνεχόμενες τρίτες θέσεις. Ο Λόρενς Στρολ (χρηματοδότης της ομάδας) έχει δηλώσει πως δεν είναι ικανοποιημένος και περιμένει περισσότερα πράγματα από τους μηχανικούς του, συνεπώς μην σας κάνει εντύπωση αν καταφέρει και βρει νίκη μέσα στα επόμενα grand prix η ομάδα του.

Η μεγάλη απογοήτευση

Αυτή είναι σίγουρα η Ferrari, η ομάδα των Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ, εξακολουθεί να έχει προβλήματα αξιοπιστίας, ενώ δείχνει πως είναι πιο αργή συγκριτικά με πέρσι, κάτι που σίγουρα έχει ξενερώσει αρκετά τους δύο πιλότους της ομάδας. Είμαι βέβαιος πως ο Φρεντ Βασέρ θα συμμαζέψει την κατάσταση στο Μαρανέλο, αλλά δεν είμαι σίγουρος πως η Ιταλική ομάδα θα μπορέσει φέτος να βρει νίκη/ες…

Η προσμονή για την Mercedes

Μετά τον τρίτο αγώνα στην Μελβούρνη, τα μαύρα «βέλη» του Τότο Βολφ, έδειξαν πως είναι ικανά να ακολουθήσουν σε ρυθμό την Red Bull και έστειλαν μήνυμα επιστροφής. Αυτό, βέβαια, δεν έγινε μέσα σε έναν αγώνα, αλλά τα χαμόγελα στα paddock της Γερμανικής ομάδας, τα Let’s go του Λιούις και το βάθρο του, μας δίνουν να καταλάβουμε πως η Mercedes επιστρέφει κι είναι κάτι που το προσμένουν εναγωνίως, για να ζήσουμε ξανά μάχες από το 2021.

Το υπόλοιπο grid

Από εκεί και πέρα, η McLaren σίγουρα έχει κόψει τα φτερά στους οδηγούς της (Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι), οι οποίοι έχουν μαζέψει συνολικά 12 βαθμούς σε τρεις αγώνες, δείχνοντας πως μια ακόμη χρονιά πάει… χαμένη. Εστεμπάν Οκόν και Πιερ Γκασλί έχουν από 4 βαθμούς με την Alpine. Η Haas έχει 7 βαθμούς από τους Νίκο Χούλκενμπεργκ (6) και Κέβιν Μάγκνουσεν (1). Άσχημα έχει ξεκινήσει η Alfa Romeo, η οποία έχει τέσσερις βαθμούς από τον Βάλτερι Μπότας και 2 από τον Γκουάνγκ Ζου. Ενώ Williams και Alpha Tauri έχουν από έναν βαθμό, ούσες οι τελευταίες ομάδες της κατάταξης.

Τι περιμένουμε να δούμε αρχής γενομένης από το Αζερμπαϊτζάν

Όπως είναι λογικό, η Formula 1 είναι ένα προϊόν που το… ακολουθεί μεγάλο ποσοστό του ανθρώπινου κόσμου και η FIA δεν έχει κανένα θέμα να τα φέρει όλα… τούμπα, για να συνεχίσει να πουλάει το προϊόν της. Αυτό που με τίποτα δεν θέλουν, είναι να γίνει ξανά η F1 αναμενόμενη στα αποτελέσματά της. Η κυριαρχία της Red Bull δεν θα είναι καθολική και περιμένουμε με μεγάλη αγωνία να δούμε τι θα ξεκινήσει να γίνεται από το Αζερμπαϊτζάν και μετά… Όλες οι ομάδες κοντά στη Red Bull θα φέρουν αναβαθμίσεις κι όλες θα προσπαθήσουν να χτυπήσουν τους “ταύρους”. Μην περιμένετε να δείτε θαύματα, ωστόσο, είμαι βέβαιος, πως για να πάρει το πρωτάθλημα ο Μαξ Φερστάπεν, θα ματώσει φέτος!

Τι κρατάμε – Τι πετάμε

  • Κρατάμε τα τρία συνεχόμενα βάθρα του Φερνάντο Αλόνσο με την Aston Martin.
  • Κρατάμε τη νίκη του Πέρεζ στην Σαουδική Αραβία.
  • Κρατάμε την διπλή βαθμολόγηση της MacLaren στην Αυστραλία.
  • Πετάμε το ότι η Ferrari για τρία grand prix δεν έχει βρει ούτε βάθρο.
  • Πετάμε την μεγάλη διαφορά της Red Bull, καθότι επιθυμούμε μάχες για το πρωτάθλημα.

Δηλώσεις που ξεχώρισαν…

-Μετά τον αγώνα στην Αυστραλία o Τζορτζ Ράσελ (Mercedes) τόνισε πως η Red Bull κρύβει την πραγματική της ταχύτητα, με τον Κρίστιαν Χόρνερ (αρχιμηχανικός της Red Bull) να τον διαψεύδει.

-Ο Φρεντ Βασέρ, αρχιμηχανικός της Ferrari, τόνισε πως στους Τιφόζι χρειάζεται ψυχραιμία και πως η ψαλίδα από την Red Bull μπορεί να κλείσει. Πως, όμως; Αναρωτιόμαστε εμείς…

-Ο Τότο Βολφ (αρχιμηχανικός της Mercedes) υποστήριξε πως η ομάδα του θα μπορέσει να δει νίκες από το 2024 κι έπειτα… Μπλόφα ή η ωμή πραγματικότητα;

Το αλατοπίπερο

Αναμένουμε μεγάλες αλλαγές, αν και το 2024 είναι στον ρυθμό της Red Bull. Ο Λεκλέρ δείχνει απογοητευμένος στη Ferrari, ο Χάμιλτον πάντα ήθελε να οδηγήσει με τα κόκκινα και δεν βλέπω καλύτερη συνθήκη, ίσως για μία ανταλλαγή… Περιμένω να δω πως θα δράσει και η McLaren, η οποία έχει αποδεδειγμένα έναν καλό πιλότο (Λάντο Νόρις) που θέλει να διεκδικήσει νίκες και πρωταθλήματα…

Κατάταξη οδηγών (μετά από το GP της Αυστραλίας 3/23)

Κατάταξη              Βαθμοί

  1. Max VERSTAPPEN      69  Red Bull – Ολλανδία
  2. Sergio PEREZ        54  Red Bull – Μεξικό
  3. Fernando ALONSO     45  Aston Martin – Ισπανία
  4. Lewis HAMILTON      38  Mercedes – Μ. Βρετανία
  5. Carlos SAINZ        20  Ferrari – Ισπανία
  6. Lance STROLL        20  Aston Martin – Καναδάς
  7. George RUSSELL      18  Mercedes – Μ. Βρετανία
  8. Lando NORRIS         8  McLaren – Μ. Βρετανία
  9. Nico HULKENBERG      6  Haas – Γερμανία
  10. Charles LECLERC      6  Ferrari – Μονακό
  11. Valtteri BOTTAS      4  Alfa Romeo – Φινλανδία
  12. Esteban OCON         4  Alpine – Γαλλία
  13. Oscar PIASTRI        4  McLaren – Αυστραλία
  14. Pierre GASLY         4  Alpine – Γαλλία
  15. Guanyu ZHOU          2  Alfa Romeo – Κίνα
  16. Yuki TSUNODA         1  Alpha Tauri – Ιαπωνία
  17. Kevin MAGNUSSEN      1  Haas – Δανία
  18. Alexander ALBON      1  Williams – Ταϊλάνδη
  19. Logan SARGEANT       0  Williams – ΗΠΑ
  20. Nyck DE VRIES        0  Alpha Tauri – Ολλανδία

Κατάταξη κατασκευαστών (μετά από το GP της Αυστραλίας 3/23)

Κατάταξη                     Βαθμοί

  1. Red Bull (Honda)         123
  2. Aston Martin (Mercedes)   65
  3. Mercedes                  56
  4. Ferrari                   26
  5. McLaren (Mercedes)        12
  6. Alpine (Renault)           8
  7. Haas (Ferrari)             7
  8. Alfa Romeo (Ferrari)       6
  9. Williams (Mercedes)        1
  10. Alpha Tauri (Honda)        1

     !    Σε παρένθεση οι μονάδες ισχύος.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Grand Prix         Pole       1          2          3

  1. Μπαχρέιν       VERSTAPPEN / VERSTAPPEN PEREZ      ALONSO
  2. Σ. Αραβίας     PEREZ   /   PEREZ      VERSTAPPEN ALONSO
  3. Αυστραλίας     VERSTAPPEN / VERSTAPPEN ΗΑΜΙLΤΟΝ   ALONSO
  4. Αζερμπαϊτζάν*  30/04
  5. Μαϊάμι         07/05
  6. Ιταλίας Α΄     21/05
  7. Μονακό         28/05
  8. Ισπανίας       04/06
  9. Καναδά         18/06
  10. Αυστρίας*      02/07
  11. Μ. Βρετανίας   09/07
  12. Ουγγαρίας      23/07
  13. Βελγίου*       30/07
  14. Ολλανδίας      27/08
  15. Ιταλίας Β΄     03/09
  16. Σιγκαπούρης    17/09
  17. Ιαπωνίας       24/09
  18. Κατάρ*         08/10
  19. ΗΠΑ Α΄*        22/10
  20. Μεξικού        29/10
  21. Βραζιλίας*     05/11
  22. Λας Βέγκας     18/11
  23. Άμπου Ντάμπι  25/11