Στον τελευταίο αγώνα της καριέρας του τεράστιου Σεμπάστιαν Φέτελ ο Μαξ Φερστάπεν έκλεισε με ακόμα μία νίκη την χρονιά, με τον Λεκλέρκ ν’ αρπάζει (λόγω στρατηγικής!) τη 2η θέση στο Άμπου Ντάμπι και στο πρωτάθλημα. Συμπλήρωσε το βάθρο ο Πέρεζ.

Μπροστά, στα «πόδια» της καρό σημαίας, το λογικό: ο Μαξ Φερστάπεν, ο καλύτερος όλων εδώ και μία διετία αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, να εκκινεί από την pole, να εφαρμόζει στο έπακρο την στρατηγική του, να εκμεταλλεύεται στο έπακρο τη δύναμη της… αχαλίνωτης Ρεντ Μπουλ και να παίρνει την 15η νίκη του στην σεζόν. Ξεκούραστα, σχεδόν, ο Ολλανδός να επιβεβαιώνει μ’ εκκωφαντικό τρόπο πως το νούμερο 1 του ανήκει πέρα για πέρα.

Πίσω από τον απλησίαστο παγκόσμιο πρωταθλητή, ένα αγωνιστικό θαύμα μικρών διαστάσεων: ο Σαρλ Λεκλέρκ χάρη (και) στην εκπληκτική στρατηγική της Φεράρι σήμερα (τσεκάρετε καλού-κακού τους φούρνους της γειτονιάς σας αύριο) κατάφερε να τερματίσει μπροστά από τον Σέρχιο Πέρεζ και να κλειδώσει την πολύτιμη 2η θέση στη βαθμολογία των οδηγών. Ο Τσέκο των δύο πιτ στοπ, από την άλλη, έμεινε με την πίκρα του 3ου και του καταϊδρωμένου, κυρίως γιατί με αυτές τις στολές που φοράνε οι οδηγοί δε γίνεται να μην ιδρώσεις.

Εκτός βάθρου, μα κάνοντας πολύ καλό αγώνα, ο Κάρλος Σάινθ τερμάτισε 4ος βοηθώντας τα μέγιστα στο να πάρει και τυπικά την 2η θέση στους κατασκευαστές η Σκουντερία, αφού τερμάτισε μπροστά από τον 5ο Ράσελ και από τον Χάμιλτον που εγκατέλειψε και για πρώτη φορά (!) στην καριέρα του ολοκληρώνει σεζόν χωρίς ούτε μία νίκη.

Νόρις (ακόμα μία εκπληκτική σεζόν, τηρουμένων των αναλογιών για τη δυναμική της ΜακΛάρεν), Οκόν, Στρολ, Ρικιάρντο βρέθηκαν στο 5-9, όμως το ζητούμενο ήταν αυτό το P10: ο Σεμπάστιαν Φέτελ.

Ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής με την Ρεντ Μπουλ εγκαταλείπει οριστικά (;) και αμετάκλητα την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού μετά από μία διετία με την Άστον Μάρτιν, έχοντας 53 νίκες, 122 πόντιουμ και 57 pole positions στην καριέρα του- νούμερα που, αδιαμφισβήτητα, τον κατατάσσουν στους κορυφαίους της ιστορίας.

Ο Σεμπ, όμως, υπήρξε κάτι πολύ περισσότερο από ένας «απλός» πιλότος που κυριάρχησε στις πίστες. Ήταν ένα συνεχές μάθημα ανθρωπιάς και ταπεινότητας με πόδια, ένας από τους πιο αγαπητούς οδηγούς στα χρονικά κι ένα παιδί που, είναι δεδομένο, θα λείψει σε όλους.

Α, η μελαγχολία των τελειωμένων πραγμάτων, που έλεγε και μια φιλοσοφική ψυχή.

Και είναι διπλή η μελαγχολία όταν το τέλος «περιέχει» τον Φέτελ. Ή μήπως…

Η μήπως, Σεμπ, αυτό δεν ήταν το τέλος;

Τελική βαθμολογία οδηγών

1. Φερστάπεν 454
2. Λεκλέρκ 308
3. Πέρεζ 305
4. Ράσελ 275
5. Σάινθ 246
6. Χάμιλτον 240
7. Νόρις 122
8. Οκόν 92
9. Αλόνσο 81
10. Μπότας 49
11. Ρικιάρντο 37
12. Φέτελ 37
13. Μάγκνουσεν 25
14. Γκασλί 23
15. Στρολ 18
16. Σουμάχερ 12
17. Τσουνόντα 12
18. Ζου 6
19. Άλμπον 4
20. Λατίφι 2
21. Ντε Βρις 2
22. Χούλκενμπεργκ 0

Τελική βαθμολογία κατασκευαστών

1. Ρεντ Μπουλ 759
2. Φεράρι 554
3. Μερσέντες 515
4. Αλπίν 173
5. ΜακΛάρεν 159
6. Άλφα Ρομέο 55
7. Άστον Μάρτιν 5
8. Χάας 37
9. Άλφα Τάουρι 35
10. Ουίλιαμς 8